مديركل مديريت بحران استان:

آموزش مردم براي پيشگيري از بحران امري ضروري است

مديركل مديريت بحران استان در نشست خبري با اهالي رسانۀ استان بر ضرورت آگاه سازي و آموزش مردم براي پيشگيري از بحران و كاهش اثرات بلاياي طبيعي تأكيد كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز يكشنبه پنجم دي ماه همزمان با روز ملّي ايمني در برابر زلزله و كاهش اثرات بلاياي طبيعي، نشست مديركل مديريت بحران استان و مديران و كارشناسان اين اداره كل با اهالي رسانه استان در سالن مديريت بحران استانداري برگزار شد.
 «هادي هادي نسب» در اين نشست ضمن گراميداشت ياد و خاطره جان باختگان زلزله بم، گفت: در مديريت بحران استان تمام توان خود را بر دو موضوع آموزش مردم براي پيشگيري از بحران و آمادگي مردم   و دستگاههاي استان در شرايط بحراني متمركز كرده و با برنامه هدف گذاري كه انجام داده ايم بايد تا پنج سال آينده به همه مردم استان در اين رابطه آموزشهاي لازم داده شود.
 وي ادامه داد: در سال جاري آموزش 200 هزار نفر در برابر بلاياي طبيعي مانند زلزله، آتش سوزي، سيل و طوفان در برنامه مديريت بحران استان است كه در حال حاضر 55 درصد اين برنامه آموزشي تحقق يافته است.
هادي نسب خاطرنشان كرد: براي مقابله با بحرانها بايد از ظرفيت امكانات بخش خصوصي و نهادهاي غيردولتي نيز استفاده كنيم زيرا امكانات دولتي به تنهايي نمي تواند در اين زمينه پاسخگو باشد.
مديركل مديريت بحران استان با بيان اينكه خوشبختانه در حال حاضر مسئولان ارشد استان دغدغه مديريت و پيشگيري از بحران دارند، گفت: لازم است دستگاههاي استان نيز به آمادگي لازم براي مقابله با بحرانها دست يابند تا در هنگام وقوع بلاياي طبيعي كمترين خسارتهاي جاني و مالي را شاهد باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به كاهش 80 درصدي بارندگي در پائيز امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره كرد و ادامه داد: يكي از بحران هاي استان در سالهاي اخير بحران خشكسالي بوده است و استان يزد براي هفدهمين سال متوالي از اين بحران رنج مي برد.
هادي نسب افزود: سال گذشته وضعيت بارندگي مناسبي را در استان شاهد نبوديم و بخش كشاورزي, محيط زيست و منابع طبيعي استان به دليل خشكسالي بالغ بر 800 ميليارد تومان خسارت ديد كه بسياري از اين خسارتها جبران ناپذير است.
در ادامه اين نشست خبري، اهالي رسانه هاي مكتوب و مجازي استان از تعامل شايسته و پاسخگويي مناسب مديركل مديريت بحران استان تشكر كردند و هادي نسب به سؤالات خبرنگاران حاضر در اين نشست پاسخ گفت.
گفتني است در اين نشست اداره كل مديريت بحران استانداري اعلام آمادگي كرد: براي خبرنگاران و اهالي رسانه استان يك دوره ويژه خبرنويسي و اطلاع رساني در شرايط بحران برگزار كند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات