استاندار یزد مطرح کرد:

اتحاد ملی و همبستگی، بزرگترین نعمت الهی در کشور

استاندار یزد ظهر چهارشنبه 13مرداد ماه در گردهمایی ائمۀ جمعۀ دائم و موقت استان بزرگترین نعمت الهی در کشور را اتحاد ملی و همبستگی در سایۀ هدایت‌های مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، گردهمایی ائمۀ جمعۀ دائم و موقت و مسئولان ستادهای نماز جمعۀ استان با حضور نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، استاندار یزد، نمایندۀ مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزۀ استاندار و مشاور استاندار در امور روحانیون در تالار غدیر یزد برگزار شد.
«سیدمحمد میرمحمدی» در این گردهمایی با تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و روز حقوق بشر اسلامی، بزرگترین نعمت الهی در کشور را اتحاد ملی و همبستگی در سایۀ مقام معظم رهبری و ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: طبق فرمایش حضرت امام خمینی(ره)، از اول انقلاب رمز موفقیت ما کلمۀ توحید و توحید کلمه بوده است و باید به مسائلی که اتحاد و همدلی را بین مردم افزایش می‌دهد توجه کنیم تا نظام ضربه نخورد.
وی افزود: لازم است در رابطه با مسائل مذهبی، قومی و محلی به هرگونه سخنان و اقداماتی که موجب تفرقه می‌شود، نپردازیم و همۀ انرژی خود را بر وحدت، همدلی، همبستگی، اقتدار نظام و اقتدار ملی متمرکز کنیم.


سه اقدام شاخص دولت تدبیر و امید


استاندار یزد با اشاره به سه اقدام شاخص دولت تدبیر و امید در سطح ملی به بیان توضیحاتی دربارۀ آنها پرداخت و با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث استان و کشور مهار تورم بوده، ادامه داد: تورم از 40 درصد به 10 درصد رسیده است و در این اقدام پیچیدگی‌ها و عوامل متعددی دخیل بوده که نیاز به مدیریت صحیح برای کاهش این میزان داشته است.
میرمحمدی با بیان اینکه دولت مجری اقتصاد مقاومتی است و با تدبیر، تجربه و مقبولیت لازم این مهم محقق می‌شود، افزود: اقتصاد مقاومتی که با تدبیر مقام معظم رهبری مطرح شد، کشور ایران را در برابر تمام آسیب‌ها و توطئه‌‌ها مصون می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نیاز جامعه امروز و فردای ما است، گفت: خوشبختانه اقتصاد مقاومتی مورد توجه دولت تدبیر و امید و ائمۀ جمعه بوده است و امیدواریم به گونه‌ای در روابط اقتصادی و وضعیت تولید صنایع پیش رویم که اقتصاد ما لطمه نبیند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان بحث برجام را یکی دیگر از مهمترین اقدامات دولت یازدهم نام برد و گفت: اگر برجام محقق نمی‌شد صادرات نفتی کشور با کاهش سالانۀ 20 درصد به صفر می‌رسید؛ پول‌های فروش نفت که در خارج از کشور بلوکه شده بود را نمی‌توانستیم بگیریم و تاجران نیز نمی‌توانستند فعالیت صادراتی و وارداتی داشته باشند.


تخصیص 700 میلیارد ریال تومان به طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهوری


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اعتبارات مصوبات طرح‌های سفر رئیس جمهوری به استان یزد 700 میلیارد تومان است که باید اختصاص یابد و در این صورت شاهد تحول خوبی در حوزۀ فعالیت‌های عمرانی در استان خواهیم بود.
 عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: 8 میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 95 برای اعتبارات حوزه‌های علمیه اختصاص داده شده است که از این میزان یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبارات استانی و 7 میلیارد تومان اعتبارات ملی است که امیدواریم با جذب این اعتبارات بتوانیم در خدمت به حوزه‌ها موفق باشیم.


ایران نقطۀ امن و آرام دریای متلاطم منطقه


استاندار یزد با بیان اینکه اختلاف و تفرقه موجب آسیب‌پذیری نظام می‌شود و با افزایش اتحاد و انسجام، نظام ما آسیب‌پذیر نخواهد بود، بیان کرد: کشورهای همسایه با مشکلات فراوانی از قبیل جنگ، خون‌ریزی و ناامنی مواجه هستند؛ بنابراین ما نمی‌توانیم بی‌تأثیر از اتفاقات کشورهای همسایه باشیم.
میرمحمدی ادامه داد: افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و کشورهای حوزۀ خلیج فارس دچار مشکلاتی هستند و دشمنان اسلام عمدتأ سعی می‌کنند نقاط ضربه‌پذیر را ملاک قرار دهند و در این میان، در دریای متلاطم منطقه، نقطه‌ای امن و آرام به نام ایران وجود دارد.


با جوانان با زبان خودشان سخن بگوییم


عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه پیوستگی با خدا و همبستگی با مردم دو بُعد نماز جمعه است، گفت: پیوستگی با خدا موجب نزدیکی انسان به خدا و ساماندهی درون خود می‌شود و هرچه با خدا پیوستگی داشته باشیم در ساماندهی خود نیز موفق خواهیم بود و اگر آرامش درونی یافتیم مسائل بیرونی ما حل شدنی است.
میرمحمدی ویژگی نماز جمعه را علاوه بر نزدیکی به خدا، همبستگی با مردم دانست و افزود: حضور در نماز جمعه باعث می‌شود همکاری‌ها را تقویت کنیم؛ با مشکلات مردم آشنا شویم؛ از آسیب‌های اجتماعی جامعه جلوگیری کنیم و در مورد توطئه‌ها و دشمنان منسجم‌تر ‌شویم.
وی با بیان اینکه در نماز جمعه هم به وظایف خاص و هم به وظایف عام توجه می‌شود، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی و دفاعی نماز جمعه آشنا شویم.
استاندار یزد تصریح کرد: لازم است به ویژگی‌های خاصی که باعث شده است یزد به دارالعباده و دارالعلم تبدیل شود، توجه کنیم؛ زیرا مردم یزد مردمی سخت‌کوش، تلاشگر، متدین و معتقد هستند و نباید با برخی سخنان ناآگاهانه چهرۀ شهر دارالعبادۀ یزد را نزد مردم زشت جلوه دهیم.
میرمحمدی گفت: باید با جوانان با زبان خودشان سخن گوییم و آنها را ارشاد کنیم و مسائلی مطرح نکنیم که جوانان از مسئولان دور شوند.
وی افزود: جوانان را باید جذب کنیم و به‌گونه‌ای با آنها رفتار کنیم که جذب نظام و انقلاب شوند، راه جذب جوانان سرزنش و مبارزه با خواسته‌های جوانان نیست و اگر اینگونه شود ما آنها را در دام دشمنان نظام و انقلاب انداخته‌ایم.
میرمحمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ائمۀ جمعه امین‌ترین افراد جامعه هستند و با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده اظهار امیدواری کرد: با عنایت ائمۀ جمعه شاخص‌های افراد واجد شرایط برای حضور در شوراها مطرح شود تا مردم به این مهم آگاه شوند و افراد شایسته‌ و دلسوزتری به شوراها راه یابند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات