مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد:

اتحاد و انسجام ملي بهترين پدافند غيرعامل است

مديركل پدافند غيرعامل استانداري در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه يزد گفت: وحدت بين مردم و مسئولان و انسجام ملي بهترين پدافند غيرعامل در برابر توطئه هاي دشمنان خارجي و داخلي است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، پيش از ظهر جمعه هفتم آبان ماه و همزمان با  نكوداشت هفتة پدافند غيرعامل، مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد در سخنان خود پيش از خطبه هاي نمازجمعه يزد به تشريح برنامه هاي اين هفته و تبيين موضوع پدافند غيرعامل پرداخت.
«حسين اسماعيلي» با اشاره به تأكيدات مستمر مقام معظم رهبري به موضوع پدافند غيرعامل بيان كرد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد برنامه ها و فعاليتهاي خوبي در راستاي اجراي منويات رهبر فرزانة انقلاب در رابطه با پدافند غيرعامل  انجام شده و راهبردهاي اين موضوع مهم در استان نيز مشخص شده است.
وي ادامه داد: آموزش، فرهنگ سازي و برگزاري رزمايشهاي پدافند غيرعامل براي ايجاد آمادگي در مردم و مسئولان دستگاههاي اجرايي، برگزاري آموزشهاي عمومي و تخصصي براي مديران و كارشناسان، طرح پهنه بندي ايمني شهر يزد و كوشش براي تدوين و اجرايي نمودن طرح جامع پدافند غيرعامل، از مهمترين راهبردهاي پدافند غيرعامل در استان است.
 اسماعيلي افزود: شعار امسال در هفتة پدافند غيرعامل «مصون سازي و پايداري كشور با اقدام و عمل به  پدافند غيرعامل» تعيين شده و برگزاري شش هزار نفر ساعت دوره آموزشي عمومي و تخصصي، برگزاري دورة آموزشي تخصصي سايبري، فعال نمودن قرارگاههاي استان و ارتقاي آمادگي دستگاههاي اجرايي و 42 مدرسه در سطح استان از جمله اقدامات ستاد نكوداشت هفته پدافند غيرعامل در استان بوده است.


افتتاح اولين مركز آموزشي CBRN كشور در يزد


مديركل پدافند غيرعامل استانداري در بخش ديگري از سخنان خود از افتتاح اولين مركز آموزشي و آمادگي نيروهاي عملياتي در مقابل خطرهاي بيولوژيك، راديواكتيو، شيميايي، هسته اي و انفجاري به صورت پايلوت در استان يزد در آينده اي نزديك و با حضور رئيس سازمان پدافند غيرعامل خبر داد.
وي يادآور شد: مهم ترين وظيفة ما در حوزة پدافند غيرعامل آمادگي كامل براي رويارويي با تهديدات است  و با توجه به نقشة دشمنان بايد نيروهاي گوناگون جامعه براي حفظ امنيت كشور اتحاد و انسجام خود را حفظ كنند.
 اسماعيلي خاطرنشان كرد: ايران اسلامي با داشتن موقعيت جغرافيايي و استراتژيكي خاص در منطقه و خاورميانه، داشتن حكومت اسلامي، داشتن منابع فراوان نفتي و گازي و معادن همواره مورد تهديدهاي دشمنان بوده و خواهد بود.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري در پايان سخنان خود گفت: استفاده از قدرت تدبر، تفكر و تعقل بدون سلاح و ابزارهاي جنگي از جمله ويژگيهاي پدافند غيرعامل براي تأمين امنيت كشور در عرصه هاي گوناگون است و همواره بايد در اين زمينه آماده و آگاه بود.
گفتني است هفتة پدافند غيرعامل از دوم آبان تا هشتم آبان ماه و روز هشتم آبان به نام روز پدافند غيرعامل نامگذاري شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات