با حضور استاندار یزد؛

اثر هنری نخل «یاد یاران» رونمایی شد

نخل یاد یاران عصر یکشنبه 18 مهرماه با حضور نمایندۀ ولی فقیه در استان و استاندار یزد هم‌زمان با شب هشتم ماه محرم رونمایی شد.

به‌گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، آئین سوگواری حضرت امام حسین(ع) و رونمایی از اثر هنری معرّق نخل حضرت سیّدالشّهدا(ع) با حضور نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، امام جمعۀ موقت یزد، فرماندار یزد، مشاور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استاندار، مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد و عزاداری حسینی در منزل خادم اهل بیت(ع) اخوان کفاش رونمایی شد.
نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد در این مراسم مهمترین فلسفۀ قیام حضرت امام حسین(ع) را اصلاح دین و رعایت عدالت دانست و گفت: همانگونه که حضرت سیدالشهدا(ع) خود می‌فرمایند برای اصلاح امور امّت جدشان قیام کردند و طالب خلافت و دنیا نبودند.
«آیت‌الله محمدرضا ناصری» با اشاره به اینکه دشمنان دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران آرمان‌های حضرت امام حسین(ع) را نشانه گرفته‌اند، افزود: برپائی نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر، شهادت‌طلبی، خداجویی و بی‌تفاوت نبودن به دین از جمله آرمان‌های حضرت سیدالشهدا(ع) است که باید نوجوانان و جوانان را بیشتر و بیشتر با این مفاهیم و ارزش‌ها آشنا کنیم.
«عزیزالله اخوان‌کفاش» خالق  این اثر معرّق نیز به ویژگی‌های کار خود اشاره و بیان کرد: ارتفاع نخل یاد یاران 215 سانتی‌متر و بر روی سبدی از گل قرار گرفته است و سطح این سبد گل نیز 260 سانتی‌متر در ارتفاع 30 سانتی متر طراحی شده است.
گفتنی است نخل اثری نمادین در عزاداری‌های مردم یزد است و سوگواران حسینی در آیین نخل‌برداری که نقل‌برداری نیز گفته می شود به نوعی در آئین تشییع نمادین پیکر حضرت امام حسین(ع) شرکت می‌کنند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات