با هدف تقويت ساختار حمل و نقل عمومي؛

اجراي طرح اتوبوس هاي پرسرعت در يزد به تصويب رسيد

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد از مطالعات انجام شده و تصويب طرح اتوبوس هاي پرسرعت(BRT) شهر يزد با هدف تقويت ساختار حمل و نقل عمومي در قالب اجراي طرح سوم در مسير ترمينال مسافربري به فضاي سبز خبر داد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز سه شنبه 12 تيرماه جلسه شوراي ترافيك استان در راستاي بررسي جنبه هاي مختلف اجراي طرح اتوبوس هاي تندرو (  BRT) در شهر يزد و زمينه هاي كاهش تصادفات و افزايش امنيت سفر در سفرهاي تابستانه به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد، مديركل دفتر فني، امور عمراني و حمل و نقل و ترافيك  استانداري و اعضاي اين شورا در استانداري يزد برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در اين جلسه با اشاره به پيش بيني رشد جمعيتي شهر يزد در سال هاي آينده و وجود مزيت هاي مهم در گردشگري بيان كرد: توجه به حمل و نقل درون شهري علاوه بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان بايد در حوزه مبادي و مسيرهاي گردشگرپذير نيز اولويت بندي و برنامه ريزي شود.
«محسن صادقيان» افزود: سال هاي زيادي است كه در كشورها و شهرهاي مختلف از روش هاي متفاوتي براي افزايش كيفيت و سرعت خدمات حمل و نقل درون شهري استفاده مي شود و بر اين اساس بايد برنامه ريزي مورد نظر در طرح هاي كوتاه و بلند مدت در شهر يزد مورد توجه قرار گيرد.
صادقيان ادامه داد: در موقعيت فعلي شهر يزد كاهش ترافيك، ساماندهي شرايط تردد و ايجاد رضايت مندي مردمي قابل توجه است و براي عبور از اين مشكلات نيازمند تدبير، اجرا و عمل به ايده هاي خوب، برنامه ها و مطالعات تخصصي مي باشيم.
وي يادآور شد: زمان و هزينه اي براي آزمون و خطا وجود ندارد و در طرح هاي پيش رو با تكيه بر ديدگاه هاي كارشناسي و مطالعات صورت پذيرفته بايد محورهايي را انتخاب كنيم كه در عمل و اجرا موفقيت آميز باشند كه بر اين مبنا نگاه جامع نگر به تقويت خدمات حمل و نقل عمومي اين امر را ممكن مي سازد.
معاون استاندار يزد ضمن تقدير از توجه شوراي اسلامي شهر و شهرداري يزد به موضوع توسعه و تقويت زيرساخت هاي حمل و نقل عمومي در شهر، گفت: براي اجراي موفق طرح اتوبوس هاي پرسرعت (BRT) در شهر يزد زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي اين موضوع نيز مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رساني لازم صورت خواهد گرفت.
صادقيان با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط شهرداري يزد براي اجراي طرح اتوبوس هاي تندرو از تصويب اجراي خط سوم و مسير ارتباطي ترمينال مسافربري به فضاي سبز خبر داد و بيان كرد: اين گزينه با بررسي همه جانبه توسط مشاور طرح نسبت به ساير گزينه ها در اولويت اجرايي قرار گرفته و پس از انجام فرآيندهاي لازم و جذب اعتبارات جريان عملياتي آن آغاز خواهد شد.
وي افزود: براي تصميم گيري مناسب در موضوع حمل و نقل نيازمند اطلاعات دقيق و به روز هستيم و اميد است با هم افزايي صورت پذيرفته بين دستگاه هاي متولي اين امر، سامانه جامع تصادفات درون شهري يزد نيز در مسير اجرا قرار گيرد و زمينه اي براي حركت به سمت شهر هوشمند باشد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: نقش صدا و سيما و رسانه ها در ارتقاي فرهنگ ترافيك اثرگذار است و با بيان مناسب ابعاد مختلف يك موضوع در جامعه مي توان بهبود و پيشبرد اهداف ارزشمندي را همراه با مشاركت و همراهي مردم شاهد بود.
گفتني است اجراي طرح اتوبوس هاي پرسرعت (BRT) در شهر يزد توسط شهرداري و مشاوران تخصصي مورد مطالعه قرار گرفته و سه مسير مختلف با مزايا و اثرات متنوع شناسايي شده كه با توجه به هم انديشي هاي كارشناسي؛ مسير ترمينال مسافربري به فضاي سبز (طرح سوم) براي قرار گرفتن در فرآيند اجرايي مورد تصويب اعضاي شوراي ترافيك استان يزد قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات