مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خبر داد:

احداث 365 زمين ورزشي در روستاهاي استان یزد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری و رئيس هیئت روستايي و عشايري استان بابیان اينكه ضروري است به توسعه ورزش در روستاها توجه شود گفت: 365 زمين ورزشي روستايي در استان يزد احداث می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد؛ شامگاه دوشنبه 16 فروردین‌ماه نشست مشترك وزير ورزش و جوانان، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و مديركل حوزه استاندار با اعضاي شوراي عالي ورزش و رؤساي ادارات ورزش و جوانان استان، رؤسا و نايبان رئيس هیئت‌های ورزشي و نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد استان در تالار انديشه استانداري يزد برگزار شد.
«هادي مقيمي» اظهار داشت: در استان يزد به علت پهناور بودن استان، گستردگي، پراكندگي بسيار زياد و جمعيت كم روستائيان در برخي از مناطق، رساندن خدمات و زیرساخت‌های ورزش بسيار دشوار است و نياز به عزم جدي و تلاش بيشتري براي تحقق اين مهم دارد.
وی ادامه داد: باوجود همه مشكلات و محدودیت‌های مالي دولت تدبير و اميد، در دو سال گذشته برنامه‌ریزی‌های مناسبي براي توسعه ورزش در روستاهاي استان انجام‌شده است.
مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري خاطرنشان كرد: خوشبختانه دولت يازدهم توجه ویژه‌ای به روستاها داشته است و بسياري از روستائيان با فراهم شدن امكانات و زیرساخت‌های لازم به محل زندگي خود بازگشته‌اند.
وي اظهار داشت: براي اولين بار در كشور برنامه احداث 365 زمين ورزش روستايي و بازی‌های بومي و محلي را براي تمام روستاهاي داراي شورا و دهياري در دستور كار قراردادیم و از اين تعداد تاکنون 100 زمين ورزشي روستايي ساخته‌شده و آماده بهره‌برداری است.
مقيمي تصريح كرد: براي تأمين اعتبار و هزینه‌های ساخت اين زمین‌های ورزشي مشكلاتي داشته‌ایم اما استاندار يزد و معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در اين حوزه عنايت ویژه‌ای داشته‌اند و بخش عمده‌ای از اعتبارات اين زمین‌ها از اعتبارات استاني هزينه شده است.
رئيس هیئت روستايي و عشاير استان در پايان سخنان خود تأكيد كرد: شناسنامه بازی‌های بومي و محلي استان در حال تدوين است و در آینده‌ای نزديك در اختيار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات