اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای برای جبران خسارت سیل در بخش عمرانی و کشاورزی استان یزد خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ملک زاده در نشست شورای برنامه ریزی وتوسعه استان یزد، افزود: برای ۲۶ استان آسیب دیده از سیل، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که از این مبلغ نیز ۱۲۰ میلیارد تومان به استان یزد اختصاص یافت که در این راستا، ما دومین استان در جذب اعتبارات در کشور هستیم.  
وی ادامه داد: حجم خسارات استان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی قریب به 3هزار میلیارد تومان و در بخش زیرساخت های عمرانی شهری و روستایی قریب به 1 هزار میلیارد تومان است.
ملک زاده با اشاره به کمبود اعتبار در این بخش اظهار داشت: پس از سيل مرداد ماه وضعیت ایمنی نقاط درگیر کاهش یافته که ضرورت دارد دستگاه ها در این زمینه در کوتاه ترین زمان نسبت به بازسازی زیرساخت ها گام بردارند.
مدیرکل مدیریت بحران با طرح 245 پروژه اضطراری در سطح استان گفت: در احصا طرح ها، شدت خسارت منطقه، درخواست های مردمی، نظر فرمانداران و مدیران دستگاه ها دریافت شد و بیش از 70 ساعت جهت جمع بندی طرح ها با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران جلسه و بازدید میدانی به عمل آمد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه ها و مجموعه ها در جمع بندی این پروژه ها، خواستار دقت ویژه در اجرای پروژه ها شد تا در مخاطرات آینده شاهد کمترین خسارت باشیم.
ملک زاده افزود : تمام شهرهای استان متاثر از خسارت سیل بود که شهرهای یزد و تفت بیشترین حجم خسارات را شاهد بودند.
مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین به تخصیص اعتبار بلاعوض و تسهیلات برای جبران خسارت در بخش مسکونی نیز اشاره کرد و ادامه داد:  پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان واحدهای احداثی از سیل در مراکز شهر‌ها و در بخش روستایی هم ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان دیگر تسهیلات بصورت بلاعوض به واحدهای احداثی روستایی پرداخت می شود.  
وی همچنین در خصوص واحدهای تعمیری و خسارت دیدگان بخش معیشتی افزود: در این زمینه نیز برای دو گروه تعمیری و معیشتی 20 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 30 میلیون تومان تسهیلات کم بهره 5 و 7 ساله پرداخت می شود.   
مدیرکل مدیریت بحران استانداری در خصوص پرداخت این تسهیلات به متقاضیان ادامه داد: این تسهیلات به متقاضیان سیل که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرونده دارند پرداخت می شود و منتظر ابلاغ اعتبار تسهیلات به بانک‌های استان یزد هستیم که امیدواریم هر چه زودتر فرایند ارائه تسهیلات و پرداخت آن صورت گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات