مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری خبر داد:‌

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های اشتغال روستایی در استان یزد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در جمع خبرنگاران استان از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال روستایی در استان یزد خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز ‌سه شنبه ۲۶ تیرماه "محمود زارع رشکوئیه"‌ در جمع اهالی رسانه استان با اشاره به اینکه ١٥ درصد از جمعیت استان یزد در روستاها قرار گرفته اند، ‌گفت: تعداد روستاهای دارای شورا در استان یزد ٣٩٢ روستا و تعداد ٣٦١ روستا هم دارای شورا و دهیاری هستند.
وی فعالیت شوراها در روستاها را سبب رفع بسیاری از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ٢٢٢ نفر به عنوان اعضای شوراهای اسلامی روستاها در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
زارع رشکوئیه ادامه داد: ٢١ بخش و ٤٤ شهرستان و ١٧ شرکت تعاونی دهیاری در روستاهای استان یزد ما را در مسئولیت نهاد مدیریت روستا در استان یاری می‌کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری افزود: ماموریت‌های ما نظارت و کنترل بر مدیریت نهاد روستایی است و ماموریت بعدی ما هم هماهنگی و پشتیبانی از روستاها به اتفاق دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل‌گری در برنامه‌ریزی روستاها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی در ارتباط با اشتغال روستایی در استان یزد گفت: با تدبیر صورت گرفته و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سال گذشته، اعتبارات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفت و استان یزد هم از این اعتبارات به صورت خوبی منتفع شده و جلسات تخصصی اشتغال در استان برگزار شده و می شود.
زارع رشکوئیه تصریح کرد: سال گذشته ٤٠ میلیارد تومان به استان یزد اختصاص پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم تا یک ماه آینده همه این میزان اعتبار را برای ایجاد اشتغال در استان یزد جذب کنیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری ادامه داد: اعتبار دیگر که برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده اعتباراتی است که شهرداری‌ها و سازمان دهیاری‌های کشور اختصاص می‌دهند و استان هم در این موضوع و تا این لحظه انتفاع بسیار خوبی را داشته است.
زارع رشکوئیه در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در حوزه روستاها و در راستای پیشرفت اقتصادی کشور وجود دارد، ‌خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم بهترین استفاده از این ظرفیت‌ها را داشته باشیم، قطعا قدم بسیار مهمی در توسعه استان یزد برداشته می‌شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات