استاندار يزد مطرح کرد :

اخلاق و آگاهي بنيان اثرگذار در ترويج رسالت هاي فرهنگي

استاندار يزد در ديدار با نمایندگان اتحادیه انجمن های اسلامي دانش آموزی استان گفت: ضروری است ترويج رسالت هاي فرهنگي بر اساس دو عنصر بنيادين اخلاق و آگاهي نهادينه شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست استاندار يزد با مسئولان و اتحادیه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي استان در دفتر استاندار برگزار شد.
«سيدمحمد ميرمحمدي» در اين جلسه با بيان اينكه كشور ما مردم متحد و همدلي دارد و دشمن در صدد تفرقه اندازي است بیان کرد: در تمام مسائل جامعه هر نوع اقدامي كه زمينه ساز تفرقه و فاصله گرفتن از همدلي مردمي باشد، باید با شک و تردید به آن نگاه کرد.
ميرمحمدي افزود: جوانان و دانش آموزان بايد در مدرسه اخلاق انقلابي وپایبندی های اعتقادی و رفتار اسلامی  بيامورند؛ شخصيت هاي بارز انقلابي علما، فضلا و دانشمندان را شناخته و با مطالعه اسناد مربوط به ارزش ها و جهان بيني اسلامی در اين مسير گام بردارند.
استاندار يزد تشريح كرد: علما، مراجع و بزرگاني كه عمر خود را صرف آموزه های دینی و انقلاب كرده اند، بهترين راهنما و خط فكري براي شناخت ضرورت هاي زندگی در شرايط امروز مي باشند كه بايد با تكيه بر اين سمبل هاي ماندگار، با هدف عمل به وظايف فردي و اجتماعي برنامه ريزي كرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان در ادامه سخنان خود مسائل فرهنگي را بزرگترين دغدغه اجتماعي دانست و اذعان داشت: كار فرهنگي بايد همواره با جذابيت و درايت همراه باشد كه اين امر ممكن نخواهد شد مگر اينكه فرهنگ را با شيريني، اخلاق نيكو، فكر باز، صمميت و رفاقت در جامعه ترويج کنیم.
استاندار يزد گفت: با قدرت و اجبار نه تنها نمی توان از کارهای فرهنگی نتیجه گرفت بلكه در هيچ موضوع ديگري نيز نمي توان پایبندی و اعتقاد را در آن ها عمق بخشید و ورود به موضوع فرهنگ تنها با متانت، عمل صالح ، دلسوزی و الگوسازي كارساز است.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: لازم است با خوشبيني نسبت به برادران و خواهران ديني خود به تعامل و همکاری بپزدازیم، زيرا انسان مومن هميشه خوشبين و مثبت نگر است.
استاندار يزد ادامه داد: با ايجاد محدوديت نمي توان در برنامه هاي اجتماعي موفق عمل كرد و نتيجه اي موثر در ترويج فرهنگ و سلامت اجتماعی انتظار داشت ولی با آگاهی بخشی و ايجاد انگيزه در این راه می توان نتیجه مثبت گرفت.
ميرمحمدي با اشاره به گسترش شبكه هاي اجتماعي و ساير قابليت هاي ارتباطي در زندگي امروز گفت: اين وسايل ارتباطي تاثير بالايي در جامعه دارند و ما بايد برنامه هاي كارشناسي شده و جذابي را با هدف تغذيه فكري اجتماع مخصوصا براي نوجوانان و جوانان در نظر گيريم و آنچه ظرافت و اثرگذاري را با خود به همراه دارد دنبال کنیم.
وي شخصيت حضرت امام خميني (ره) را يك الگوي اخلاقي، انقلابی و عرفانی دانست و خاطرنشان كرد: امام بزرگوار شبكه مجازي و امكانات امروز را نداشتند، اما بايد فكر كنيم چگونه در عظمتي مثال زدني عشق و علاقه در مردم و جامعه ايجاد کردند.
استاندار یزد تاكيد كرد: اگر بخواهيم جوانان جذب برنامه ها و ارزش هاي اسلامي و انقلابي شوند بايد از صداقت، ايمان و درستي معمار كبير انقلاب كه منافع عمومی و مصالح ملی و نوع دوستي را در اولويت قرار مي دادند الگو برداري و اين نقاط ريشه دار در باور و علاقه مردم به حضرت امام (ره) را به همگان معرفي کنیم.
ميرمحمدي ضمن توصيه به نگاه هم جانبه به دغدغه هاي اجتماعي و عدم استفاده از الگوهاي رفتاري نامناسب گفت: فردي مي تواند به معروف توصيه و از منكر نهي كند كه تفاوت اين دو را بداند زيرا اگر ابتدا بتوانيم معروف ها را با زيبايي و جذابيت ترويج نمائيم، منكرها به خودي خود رنگ مي بازند.
استاندار يزد در پایان سخنان خود تصریح کرد: نبايد به تنهايي نگاه و ديد خودمان را ملاك  قرار دهيم بلکه باید با افتادگي، تواضع،  آشنایی با خواست های مردم و شرایط زندگی جامعه به شناخت و بررسي شيوه هاي درست دست پيدا كنیم و اخلاق حسنه را براي جذب ديگران به کار گیریم.
گفتنی است در ابتدای این نشست نمایندگان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات