سرپرست استانداری یزد:

اربعین ‌حسینی به آیین راهبردی در کشور تبدیل شده است

سرپرست استانداری یزد با بیان اینکه استان یزد با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته از استان های برتر در زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات در اربعین حسینی بوده، گفت: اربعین امروز با رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری به یک آیین راهبردی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مراسم تجلیل از روسای کارگروه‌ها، دست اندرکاران ستاد اربعین حسینی و موکب داران استان با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "سردار غلامعلی حیدری" معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، "امیر مرادی" مشاور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی، "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر ستاد اربعین حسینی استان، فرمانداران و مدیران و مسئولان استان در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد.
سرپرست استانداری یزد در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه تلاش همه دست اندرکاران در ستاد اربعین حسینی استان موجب شد تا رتبه شایسته ای را در کشور در خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات به دست آوریم، ‌بیان کرد: جای خوشحالی دارد که توانستیم ظرفیت‌های استان یزد را که در نام حسینیه ایران و عزاداری های محرم و صفر از قبل متجلی شده بود، در بحث اربعین و فراسوی مرزها مطرح کنیم.
طالبی با تقدیر از زحمات و حمایت‌های "محمود زمانی قمی" استاندار سابق یزد به عنوان رئیس ستاد اربعین استان و رهنمودهای "آیت الله محمدرضا ناصری" امام جمعه یزد، ادامه داد: لازم است علاوه بر همه گروه‌های مردمی که به نوعی در خط مقدم فعالیت های ستاد اربعین حسینی ‌استان نقش‌آفرین بوده‌اند؛ از ‌دستگاههای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی و سپاه الغدیر استان، سایر سازمانها، خیرین، فرمانداران، رسانه ها، اداره کل پدافند غیر عامل استانداری و ستاد بازسازی عتبات عالیات تقدیر داشته باشیم.
جانشین ستاد اربعین حسینی استان افزود: استان یزد ‌در اعزام زائران به عتبات عالیات در اربعین حسینی از لحاظ نسبت جمعیت استان، از استان های برتر کشور بوده و در سال ۹۷ توانستیم با ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، جمعیتی نزدیک به ۳۷ هزار نفر را در این ایام به عتبات عالیات ‌اعزام کنیم.
سرپرست استانداری یزد در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز اربعین حسینی با رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری به آیین راهبردی در کشور تبدیل شده است، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با این تجربه بسیار موفق در ستاد اربعین حسینی ‌استان بیش از پیش به بزرگداشت شعائر دینی بپردازیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از ‌فرمانداران، روسای کارگروه‌ها، دست اندرکاران و موکب داران ستاد اربعین حسینی استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★
★عکس: رضا ‌زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات