ارتقاء جايگاه و نقش زنان استان شاخص‌ترین برنامه دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد گفت: شاخص‌ترین و مهم‌ترین برنامه اين دفتر در دولت تدبير و اميد ارتقاء جايگاه و نقش بانوان استان در تمام حوزه‌ها و زمینه‌ها است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در جمع مسئولان وزنان برگزيده شهرستان ميبد در فرمانداري اين شهرستان ضمن تبريك ولادت حضرت زينب كبري (س) و روز پرستار اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان ارشد استان و دولت تدبير و اميد توجه ویژه‌ای به حوزه بانوان داشته و دارند و اميدواريم با بستر و فضايي كه فراهم‌شده در كنار اعتمادبه‌نفس و خودباوري دختران وزنان استان شاهد ارتقاء جايگاه و نقش‌آفرینی تأثيرگذار آن‌ها در عرصه‌های مختلف علمي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي، هنري و ورزشي باشيم.
«فخرالسادات خامسي هامانه» افزود: دختران وزنان نيمي از جامعه را تشكيل می‌دهند و بايد از نگاه جنسيتي به بانوان پرهيز نمود.
وي ادامه داد: خانواده مهم‌ترین ركن در هر جامعه‌ای است وزنان شاخص‌ترین عضو تأثيرگذار در اين نهاد اجتماعي هستند كه اگر نقش خود را به شايستگي ايفا كنند جامعه‌ای سالم، پويا و بانشاط خواهيم داشت.
خامسي هامانه تصريح كرد: ضروري است به آسیب‌های اجتماعي كه متوجه جامعه دختران وزنان است توجه ویژه‌ای شود و به خانواده‌ها در اين زمينه مشاوره‌های لازم داده شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اظهار داشت: در همين راستا معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری اقدام به راه‌اندازی سامانه پيامكي 101 نموده است كه بانوان از سراسر كشور می‌توانند مشكلات، مسائل و مطالبات خود را مستقيم با معاونت ریاست‌جمهور مطرح كنند.
وي با اشاره به انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري گفت: دختران وزنان استان با حضور حداكثري در انتخابات هفتم اسفندماه، حماسه‌ای سياسي خلق خواهند كرد.


بازديد از بيمارستان حضرت امام جعفر صادق (ع)


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در ادامه سفر به شهرستان ميبد از بيمارستان حضرت امام صادق (ع) اين شهرستان بازديد، با بيماران اين بيمارستان گفتگو و به مناسبت ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار با اهداي گل از زحمات پرستاران بيمارستان حضرت امام صادق (ع) تشكر كرد.


فرصت عرضه توانمندی‌های بانوان روستايي فراهم‌شده است


خامسي هامانه همچنين در مراسم افتتاح و بازديد از نمايشگاه «بانوي روستا» در امامزاده خديجه خاتون (س) شهرستان ميبد اظهار داشت: با برگزاري این‌گونه نمایشگاه‌ها فرصت عرضه توانمندی‌های بانوان روستايي فراهم‌شده است.
وي ادامه داد: شايسته است طرح‌های مشاركتي در روستاها با تکیه‌بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بومي هر منطقه و با محوريت حمايت از زنان سرپرست خانوار و كارآفرين به بهره‌برداری برسد.
گفتني است بازديد از چندين كارگاه قالی‌بافی، زيلوبافي، چرم‌دوزی و صنایع‌دستی ميبد در بخش‌های مختلف اين شهرستان از ديگر برنامه‌های مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در سفر یک‌روزه به شهرستان ميبد بود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات