ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها در دستور کار استان/ ضرورت تبیین جایگاه روابط عمومی در سازمان ها

استاندار یزد با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: جایگاه روابط عمومی در هر سازمان، جایگاه مشاورت و معاونت است در غیر اینصورت موضوع اطلاع رسانی دچار مشکل می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: جایگاه روابط عمومی در هر سازمان، جایگاه مشاورت و معاونت است در غیر اینصورت موضوع اطلاع رسانی دچار مشکل می شود و اولین ضربه را مدیر، دومین ضربه را سازمان و سومین صدمه آن به جامعه وارد می شود.
وی با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه روابط عمومی در سازمان ها، اظهارداشت: با توجه به تخصص و تجربه روابط عمومی ها در حوزه رسانه، اطلاع رسانی و روابط عمومی، نظرات آن ها در حوزه اطلاع رسانی باید مقدم بر نظر مدیران سازمان ها باشد و مدیران باید این جایگاه و شان را برای روابط عمومی ها قائل باشند.
استاندار یزد در ادامه خطاب به مدیر کل روابط عمومی استانداری، گفت: در این راستا آیین نامه ای جهت به رسمیت شناختن جایگاه و رتبت روابط عمومی ها و تقویت و ارتقاء جایگاه آن ها در هر مجموعه تهیه و به کلیه دستگاه ها ابلاغ شود.
دکتر فاطمی همچنین گریزی به مسائل و چالش های پیش روی فعالیت روابط عمومی ها زد و از اختصاص زمانی برای ارائه مسائل و چالش های این حوزه در اولین جلسه شورای اداری استان خبرداد.
بالاترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: دفتر نظارت و ارزیابی عملکرد استانداری موضوع توجه به روابط عمومی‌ها و سطح اطلاع رسانی را نیز باید به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران مد نظر قرار دهد.
وی با بیان اینکه مسئله روابط عمومی از نظر مدیریت استان، مسئله ای مهم است، افزود: به منظور ایجاد رقابت حرفه ای فی ما بین مدیران و روابط عمومی ها عملکرد دستگاه ها به لحاظ فعالیت های رسانه ای، روابط عمومی و اطلاع رسانی به صورت هفتگی و یا ماهانه ارزیابی می شود.
استاندار یزد در ادامه بر برگزاری جشنواره تکریم از روابط عمومی ها و توانمندسازی و ارتقاء سطح آموزش ها و توانمندی های فعالین با بهره گیری از بهترین مدرسان این حوزه، تاکید کرد.
دکتر فاطمی همچنین روابط عمومی ها را حلقه وصل بین دستگاه ها و مردم دانست و تصریح کرد: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی هنرمندانه، صحیح و شفاف از خدمات ارائه شده در هر دستگاه نقش مهمی در امید آفرینی در جامعه دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: امروز هیچ حکمرانی و برنامه تحولی بدون توجه و همراه سازی افکار عمومی با خود کند، به نتیجه نمی رسد.
استاندار یزد با بیان اینکه فاز دوم برنامه تحولی یزد نوین در حال پیگیری و تدوین است، افزود: روابط عمومی و رسانه به عنوان یکی از محورهای برنامه تحولی استان قرار می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود تجهیزات موردنیاز فعالیت روابط عمومی ها در برخی مجموعه ها اشاره کرد و بر تامین تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد.
وی عنوان کرد: در دنیای امروز فعالیت روابط عمومی ها به ساعت خاصی محدود نمی شود و آن ها به صورت 24 ساعته در دنیای اطلاعات و رسانه حضور فعالانه داشته و متناسب با فضای موجود اقدامات لازم را سامان می دهند که این امر شایسته تقدیر است.
دکتر مهران فاطمی در پایان نسبت به پیگیری موضوع ارتقاء جایگاه رسمی روابط عمومی ها در دستگاه ها و سازمان ها قول مساعد داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات