معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگری کشور خبر داد:

ارسال پرونده ثبت جهاني شهر يزد به يونسكو؛ پایان دی‌ماه

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري گفت: استان يزد يكي از مهم‌ترین مقصدهاي گردشگران داخلي و خارجي است و با همكاري تمام نهادهاي مربوط تلاش می‌کنیم پرونده ثبت جهاني بافت تاريخي شهر يزد را تا پايان دی‌ماه سال جاري به يونسكو ارسال نماییم.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج‌شنبه 10 دی‌ماه شوراي اداري استان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري و هیئت همراه، استاندار يزد، معاونين و مشاورين استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديران كل ستادي استانداري، اعضاي شوراي اداري استان و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد.
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري در اين نشست اظهار داشت: در دولت تدبير و اميد 3 پرونده براي فعالیت‌های فرهنگي و حفاظت از ميراث فرهنگي كشور و ثبت جهاني آن‌ها در دست اقدام است كه يكي از اين پرونده‌ها ثبت جهاني 3 رشته قنات يزد و بافت تاريخي اين شهر است.
«محمدحسن طالبيان» ادامه داد: 2 پرونده ديگر مربوط به منظر باستان‌شناسی ساساني فارس و گردشگري ارس باران است كه تلاش براي ثبت جهاني آن‌ها از دو سال قبل آغازشده است.
طالبيان افزود: شهر يزد به لحاظ بافت تاريخي، وجود اماكن فرهنگي و جاذبه‌های گردشگري منحصربه‌فرد و کم‌نظیر است و بااراده و اهتمامي كه در بين مردم و مسئولان استان يزد و مديران مربوطه در سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري وجود دارد، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ثبت جهاني شهر يزد براي سال 2017 و تیرماه سال 1396 صورت بگیرد.
وي تصريح كرد: پرونده بافت تاريخي شهر يزد اولين پرونده يك شهر تاريخي است كه جمهوري اسلامي ايران براي ثبت جهاني به سازمان يونسكو ارسال می‌کند و براي اين ثبت جهاني كه از پیچیدگی‌ها و سختی‌های بالايي برخوردار است نياز به مشاركت تمام دستگاه‌ها، مردم و تشکل‌های غيردولتي در اين زمینه‌داریم.
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري گفت: حفظ منظر شهري و بافت تاريخي يزد براي تحقق اين مهم از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و همدلي مردم و مسئولان نقش تأثيرگذاري در اين زمينه دارد.
طالبيان اظهار داشت: اگر شهر يزد در سازمان يونسكو به ثبت جهاني برسد، بافت تاريخي اين شهر موردحمایت سازمان‌های بین‌المللی و هزاران سايت جهاني قرار می‌گیرد و با توجه به اين مهم بسياري از اماكن تاريخي و جاذبه‌های گردشگري اين شهر در پایگاه‌های مهم گردشگري جهان به علاقه‌مندان معرفي خواهد شد.
وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد با ايجاد موزه‌های ملي و منطقه‌ای در استان يزد بسياري از گردشگران داخلي و خارجي به حضور در اين شهر تاريخي ترغيب و تشويق و از نزديك با نبوغ و فناوری‌های مردم اين ديار آشنا شوند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات