معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در برنامۀ زندۀ رادیویی:

از برجسته‌ترین برکت‌های انقلاب اسلامی انتقال آب به استان بوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در گفت‌وگو با رادیو، توسعۀ استان یزد پس از انقلاب اسلامی در حوزه های صنعت، معدن و گردشگری را قابل قیاس با یزد پیش از انقلاب ندانست و گفت: رویکرد استان یزد پس از انقلاب واگذاری اقتصاد و عمران به مردم بوده است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بعد از ظهر چهارشنبه 13 بهمن ماه در برنامۀ زندۀ رادیویی رو در رو با هدف بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان یزد در حوزۀ عمرانی حضور یافت.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» در این برنامه از برجسته‌ترین برکت‌های انقلاب اسلامی در استان را خط اول انتقال آب به استان، خط راه‌آهن سراسری بندرعباس، بافق و مشهد، گازرسانی به اکثر روستاهای استان، برخورداری روستاها از نعمت برق، تلفن ثابت و تلفن همراه نام برد.
وی با بیان اینکه یزد پیش از انقلاب با یزد پس از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: یزد اکنون یکی از استان‌های صنعتی کشور، سومین استان در جذب گردشگر خارجی و دومین استان معدنی کشور است که این رتبه‌ها و سرعت پیشرفت با پیش از انقلاب مقایسه‌شدنی نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه مشکل اساسی دولت یازدهم روبه‌روئی با تعداد بسیاری پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی بود، بیان کرد: ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام مدّنظر دولت قرار گرفت که اولویت نخست تمام شدن پروژه‌های عمرانی بالای80 درصد پیشرفت بوده است.
سیدحسینی افزود: برخی پروژه‌ها مانند آب‌رسانی به شهر ندوشن و بهاباد و گازرسانی به شهر بافق و بهاباد از پروژه‌های حائز اهمیت برای استان بود که انجام شده است.
وی ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر انرژی زیادی از دولت یازدهم گرفت زیرا زیرساخت‌های مناسبی نداشت و تلاش  نیز این بود که نامناسب‌سازی‌ها به حداقل برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ساخت مخازن آب، حفر چاه اضطراری در مواقع بحران و ساماندهی بافت تاریخی را از دیگر اولویت‌های عمرانی استان در دولت تدبیر و امید دانست.
سیدحسینی سیاست‌های استان را توسعۀ صنایع کم‌آبخواه، صنایع های‌تک و خدمات بیان کرد و گفت: اکنون تقریبأ برای صنایع پُرآب‌خواه مجوز صادر نمی‌شود و رویکرد مسئولان استان حفظ محیط زیست و گسترش صنایع های‌تک و کم‌آب‌خواهی است که در جهت اشتغال و درآمدزایی استان باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار دربارۀ الحاق حمیدیا به شهر یزد، خاطرنشان کرد: الحاق شهر حمیدیا به یزد پروسه‌ای طولانی داشته که در دولت قبل مصوب و در اواخر دولت دهم به استان ابلاغ شده است اما مسئولان استان با احترام به نظر و رای مردم حمیدیا هنوز این مصوبه را اجرایی نکرده اند.
سیدحسینی با اشاره به اینکه الحاق شهر حمیدیا به یزد مسیر قانونی خود را طی کرده است، افزود: به طور طبیعی الحاق دو شهر موجب ارتقای شهر حمیدیا خواهد شد و طبیعی است که در ابتدا مردم نگرانی‌هایی داشته باشند و در این باره تلاش دولت، شهرداری و شورای اسلامی شهر در این است که مردم بهتر این موضوع را بپذیرند.
وی شاخص‌ترین اقدامات استان برای به ثمر نشستن اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را تلاش برای مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: هدف مسئولان استان واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی و در نتیجه سپردن اقتصاد به دست مردم است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود با بیان اینکه در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده است و خزانۀ خالی، محدودیتهای شدید مالی، تحریمها، قیمت پائین فروش نفت، مطالبات معوقۀ پیمانکاران و زیرساخت‌های نامناسب نیز بر این مشکلات افزود، اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همکاری مردم به سمت مردمی‌شدن اقتصاد گام برداشته شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات