استاندار یزد:

از سرمايه گذاري داخلي و خارجي در استان يزد حمايت مي كنيم

استاندار یزد گفت: در تحریم هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت ، کشورهای خارجی نیز كه در تعامل با ایران تحریم شده بودند، به مراتب بیشتر ضرر کردند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد بعد از ظهر دوشنبه 17 فروردین ماه کنفرانس خبری 40 خبرنگار و نمایندگان رسانه های خارجی بیش از 20 کشور جهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد، مدیرعامل، رئیس و اعضای هیأت مدیره فولاد آلیاژی ایران - یزد در شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد.
استاندار یزد در این کنفرانس خبری اظهار داشت : تحریم هایی که علیه ملت ایران صورت گرفت هوشمندی ایرانیان را تقویت نمود و فناوری و علم در کشور ما پیشرفت چشمگیری پیدا کرد.
سیدمحمد میرمحمدی ادامه داد: واحدهای صنعتی و تولیدی ما تحریم را فرصت دیدند و نگاه تهدیدگونه به آن نداشتند و نمونه بارز آن اینکه در بودجه سالانه کشور همواره تکیه بر درآمدهای نفتی بالای 70 درصد بود اما در بودجه سال 94 این اتکا به زیر 30 درصد رسیده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود : ملت ما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و توصیه های ریاست محترم جمهور اقتصاد مقاومتی را دنبال کرده و ادامه داده است و با بکارگیری فناوری، بازارهای جدیدی برای خود یافته است.
میرمحمدی عنوان کرد : یزد جزء استانهای غنی از نظر معدنی است و در کنار استانهای کرمان، آذربایجانشرقی و خراسان رضوی 92 درصد از ذخایر و موادمعدنی کشور را در اختیار داریم و از این مقدار 5 میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده که بیش از 2 میلیارد تن آن به قطعیت رسیده است.
وی گفت : معادن استان یزد از نظر تنوع نیز بسیار متنوع است و وجود معادن سنگ آهن، سرب، روی، مس، سنگهای زینتی و خاکهای نادر در استان قابل توجه است و زمینه های سرمایه گذاری برای انواع صنایع فلزی و غیرفلزی مهیا می باشد.
میرمحمدی ادامه داد : وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با رویکرد بسیار حمایتی و مثبت خود در این زمینه تلاش می کند تا با هماهنگی همه مدیران استانی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقمند حمایت و پشتیبانی کند.
استاندار یزد اظهار داشت: در استان یزد در زمینه صنایع پایین دستی نیز زمینه های بسیار خوبی وجود دارد و احساس ما این است که باتوجه به ظرفیت مشخص معادن زمینه برای سرمایه گذاری در این بخش نیز فراهم است.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: در زمینه صنعت گردشگری نیز بستر مناسبی در استان برای سرمایه گذاری وجود دارد و در زمینه گردشگری، حفظ و بازسازی اماکن میراث فرهنگی، تأسیس موزه ها، بازارچه های صنایع دستی و هتلهای سنتی بستر لازم برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم است.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از زمینه های جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیروگاههای خورشیدی در استان یزد است و از سال گذشته شاهد تقاضای سرمایه گذاری 20 شرکت در این حوزه بوده ایم و سایتی در این رابطه نیز طراحی شده است.
میرمحمدی ادامه داد: زمینه های توسعه علم و فناوری، انتقال آب از دریای عمان و شیرین سازی آب و سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان از دیگر زمینه های جذب سرمایه سرمایه گذاران خارجی می باشد.
استاندار یزد اظهار داشت : فولاد آلیاژی ایران – یزد یکی از واحدهای بسیار مهم در کشور و خاورمیانه است و امیدواریم با رفع تحریم ها و حضور سرمایه گذاران خارجی زمینه شکوفایی این واحد تولیدی و سایر واحدهای صنعتی و تولیدی استان بیشتر از گذشته فراهم شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات