از مسافرین نوروزی میخواهم تا استان یزد را مقصد گردشگری خود قرار دهند

استاندار یزد گفت:سالي سرشار از نعمت و فراواني و رونق و شادابي در كسب و كار برای همه مردم ایران آرزومندم و از همه مسافرین محترم تقاضا می کنم تا با خیالی آسوده و خاطری جمع، استان یزد را به عنوان مقصد مسافرت و گردشگری نوروزی خود برگزینند و از ظرفیتها و آثار تاریخی و طبیعت ناب و هوای بسیار لطیف این روزهای استان بهره ببرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "سید محمد میرمحمدی" در گفتگوی زنده تلفنی با شبکه تلویزیونی شما که پیش از ظهر پنجشنبه 6 فروردین ماه صورت گرفت، با اشاره به این موضوع که "در استان يزد از چندماه قبل ، ستاد هماهنگي خدمات سفر تشكيل شده و كميته هاي متعددي بدین منظور شکل گرفته تا در هر زمينه اي اقدامات لازم را براي مسافران عزيز انجام دهند و زمينه هاي خوبي برايشان فراهم كنند" گفت: این کمیته ها در زمینه خدمات، برقراری امنیت، تسهیلات گردشگری، مباحث بهداشتی و درمانی و راهنمایی و مساعدت به مسافرین نوروزی در استان یزد شکل گرفته است.
استاندار یزد خاطر نشان نمود: در اين ارتباط جمعا ظرفیت 85000 نفر اسكان در يك شب برای مسافرین در استان تدارك ديده شده که 4500 نفر ازاین ظرفيت، در هتل ها و مهمانپذيرها قابلیت اسکان دارند و بقيه در خوابگاههاي دانشجويي و مدارس و واحدهاي استيجاري و كمپهايي كه در اين ارتباط مستقر شده اند، میتوانند اسکان پذیرند.
وی از جمله دیگر خدماتی که دراستان یزد به مسافرین نوروزی داده می شود به خدمات امدادي و بهداشتي و انتظامي و غذايي و پايگاههاي انتظامي ناجا و هلال احمر و امدادپزشكي و داروخانه هاي شبانه روزي و بيمارستانها و درمانگاهها با كشيك ويژه ، امداد خودرو ، قضات كشيك و شركتهاي بيمه و شوراي حل اختلاف اشاره نمود و ادامه داد: جمعاً 210 پايگاه و واحد امدادي براي مسافرين محترم تدارك ديده شده و در زمینه واحدهاي خدمات اطلاع رساني و راهنماي مسافرين نیز 82 واحد منظور شده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص شرح وظایف پایگاه های اطلاع رسانی به مسافرین نوروزی خاطر نشان نمود: 500 هزار نسخه بروشور توسط این پایگاه ها چاپ شده و در اختيار مسافرين قرار گرفته كه داراي نقشه شهرستانهای استان و مراكز گردشگري در تمام شهرستانهاست و اسامی این مراکز و علائم راهنمای مسافرین نوروزی هم در این بروشورها موجود است.
میرمحمدی افزود: راهنمایان حاضر در این کمپها به صورت مذاكره اي و چهره به چهره با مسافرین محترم صحبت مي كنند و راهنمايي لازم را انجام می دهند و همچنین ايستگاههاي صلواتي براي رفع خستگي مسافرين و شادابي بیشتر آنها تدارک دیده شده و ده دستگاه تلویزیون شهری نیز در سراسر شهر یزد به راهنمایی مسافرین می پردازد.
وی تاکید کرد: واحدهاي شهرداري ، هلال احمر و مجموعه پليس راه و نیروی انتظامی همراه با ايستگاههاي صلواتي به کار راهنمایی و کمک به مسافرین محترم و میهمانان نوروزی استان یزد مشغول هستند.
استاندار یزد در ادامه این گفتگوی زنده تلفنی با شبکه تلویزیونی شما از همه اقشار مردم کشور دعوت نمود تا در فرصت باقیمانده تعطیلات نوروز، ضمن سفر به استان یزد، از آب و هوای بسیار لطیف و معتدل این روزهای این استان بهره برده و آثار و اماکن تاریخی و زیبای باستانی آنرا مشاهده کنند و از طبیعت چهار فصل استان یزد بهره ببرند و آنگاه افزود: مناطق ديدني ، تفريحي و جنگلها ، ريگزار و مناطق معدني وانواع و اقسام زيستگاههاي محيط زيست و وحوش و مواردي كه در کشور منحصربفرد و نادر است و مورد علاقه مسافرين مي تواند باشد در استان موجود است و میتواند مورد بهره برداری مسافرین عزیز نوروزی قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس با مهم توصیف کردن فراهم نمودن فضایی مناسب برای میهمانان نوروزی در سفر به استان یزد تاکید کرد: 650 نفر به عنوان ناظر و بازرس در امور گردشگري ، بازرگاني و تعزيزات در سراسر استان تعیین شده اند تا ضمن نظارت بر ارائه خدمات به مسافرین محترم مراقبت نمایند تا در امر خدمت رسانی به این عزیزان قصوری صورت نگیرد.
وی ادامه داد: تمامی اماکن عمومی اعم از مراکز تفریحی و گردشگری و مساجد و حمام های عمومی و واحدهای خدمات دهنده به مردم، در طول ایام نوروز به صورت کامل فعال هستند تا به مسافرین عزیز در سفر به استان یزد خوش بگذرد و خاطره اي بسيارشيرين و زيبا و فراموش نشدني از سفر به این استان داشته باشند.
رییس ستاد تسهیلات سفر استان تاکید نمود: بازدید از کلیه موزه ها از جمله موزه آب و آیینه، موزه سکه، موزه علوم طبیعی و حیات وحش و موزه های مردم شناسی در شهرستانها و اماکن گردشگری عمومی در سراسر استان یزد در روز 12 فروردین رایگان است و مسافرین محترم می توانند از این اماکن دیدن کنند.
استاندار یزد در پایان با بیان این نکته که " امسال خوشبختانه تا به حال در استان یزد حادثه ای در ارتباط با تصادف نداشته ایم " گفت: سالي سرشار از نعمت و فراواني و رونق و شادابي در كسب و كار برای همه مردم ایران آرزومندم و بار دیگر از همه مسافرین محترم تقاضا می کنم تا با خیالی آسوده و خاطری جمع، استان یزد را به عنوان مقصد مسافرت و گردشگری نوروزی خود برگزینند و از ظرفیتها و آثار تاریخی و طبیعت ناب و هوای بسیار لطیف این روزهای یزد بهره ببرند.

Ostandar Shoma.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات