رئیس شورای اسلامی استان یزد تاكيد كرد؛

از پتانسیل های بنیاد برکت در توسعه استان یزد استفاده شود

بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی استان یزد با هدف بررسي بهره مندي استان از توان بنياد بركت برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، بيست و چهارمين جلسه شوراي اسلامي استان صبح دوشنبه 22 ديماه با حضور " ودیعتی" مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و اعضای شورای اسلامی استان در دفتر اين شورا واقع در استانداري يزد برگزار شد.
در اين جلسه، " زارع پور" رئیس شورای اسلامی استان به جلسه هم اندیشی با بنیاد برکت اشاره نمود و بر مشارکت این بنیاد در طرح های اجرایی استان تاکید کرد.
احمد زارع پور اشکذری در این نشست گفت: با توجه به پتانسیل های بنیاد برکت که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خميني(ره) فعالیت می کند، می توان از مشارکت این بنیاد در طرح های اجرایی استان، مخصوصا طرح های کلان انتقال آب بهره برد.
وی با اشاره به مشارکت 49 درصدی بنیاد برکت در طرح های کلان ملی و توانایی مالی آن، عنوان کرد: یکی از مزیت های بنیاد برکت این است که مشارکت این بنیاد در اجرای طرح ها، پیچیدگی های سیستم بانکی کشور را ندارد و به صورت قرارداد مشارکت اجرا می شود لذا جا دارد از مشارکت این بنیاد در طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد بهره مند شویم.
زارع پور اشکذری هم چنین با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری بنیاد برکت موظف به ساخت 1000 مدرسه در مناطق محروم سطح کشور شده است، افزود: می توان از ظرفیت بنیاد برکت برای ساخت مدرسه در بافت تاريخي یزد استفاده کرد که این امر نیازمند پیگیری مسئولین استان است.
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: شورای اسلامی استان یزد نیز نامه نگاری هایی با دفتر مقام معظم رهبری برای تحت حمایت قرارگرفتن استان یزد در طرح ساخت 1000 مدرسه انجام خواهد داد اما به پیگیری بیشتر مسئولین ارشد استان نیز در این امر نیازمندیم.
در ادامه سید محمود میر ابوالقاسمی نماینده شورای استان یزد در شورای عالی استانها نیز گفت: بنیاد برکت، مجموعه ای است تحت حمایت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، به منظور کمک و همیاری برای بهبود و ارتقاء توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعـالیت و فاقد دانش و مهــــارت لازم، در مناطـــق کـمتر توسعه یافته و محــروم، در راسـتای تحقـق اهــداف سـند چشـم انداز جمـهــوری اسـلامی ایران تشکیل گـردیده است و اميدواريم از همكاري اين بنياد در استان بهره مند شويم.
در پايان اين جلسه، "ودیعتی " مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: استراتژی های تحقق اهداف بنیاد برکت، عدم تصدی گــری و استفـاده کـامل از توان سـازمـان هـای غیر دولتی و عـام المنفعه و اشخـاص حقیقی و حقوقی کـارآفرین در طرح ها و پروژه های توانمند سازی اقتصادی از طرق:
-کمک به تهیه طرح های توسعه منطقه ای از طریق ارائه مشاوره اقتصادی و فنی و کاهش ریسک سرمایه گذاری
-مشارکت در سرمایه گذاری طرح های دارای توجیه اقتصادی و فنی دارای مزیت نسبی، تا حداکثر 49 درصد از منابع غیر بانکی
-ارتقاء توانمندی، دانش و مهارت شرکای بنیاد از طریق ارائه آموزش و مشاوره های حقوقی، فنی، مالی و بازرگانی
-خروج از پروژه پس از 2 تا 5 سال از زمان آغاز پروژه از طریق واگذاری سهام به شرکاء یا افراد بومی به منظور مشارکت افراد بومی در مدیریت و سرمایه گذاری در مناطق محروم می باشد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات