استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان:

اقتصاد تعاونی؛ برترین و مهمترین بستر برای حضور مردم در حوزه تحول اقتصادی است/سهم تعاونی های استان در تحقق رشد اقتصادی ۸/۶ درصدی تعیین شده برای استان یزد مشخص شود/ با هدایت سرمایه گذاری های سرگردان مردم به حوزه تعاونی ها یک گام به عنوان "یزد؛ بهشت تعاونی های کشور" نزدیک ترمی شویم/ در قالب یک طرح پژوهشی، تاریخ شفاهی اقتصادی یزد گردآوری و تدوین شود

 استاندار یزد با بیان اینکه اقتصاد تعاونی؛ برترین و مهمترین بستر برای حضور مردم در حوزه تحول اقتصادی است، گفت: با هدایت سرمایه گذاری های سرگردان مردم به حوزه تعاونی ها یک گام به عنوان "یزد؛ بهشت تعاونی های کشور" نزدیک ترمی شویم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی با حضور ویدئو کنفرانسی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد، اقتصاد مقاومتی را اقتصادی مردم بنیاد دانست و گفت: نقش و محوریت اصلی اقتصاد مقاومتی متکی بر اراده، سرمایه و حضور و نقش آفرینی مردم است و نقش دولت در این حوزه صرفا هدایت، حمایت و نظارت است.
وی با بیان اینکه به اذعان کارشناسان و صاحب نظران، "اقتصاد تعاونی" برترین و مهمترین بستر برای حضور مردم در حوزه تحول اقتصادی است، اظهارداشت: با توجه به رشد اقتصادی ۸/۶ درصدی تعیین شده برای استان یزد، باید سهم استان در تحقق این رشد را مشخص شود.
استاندار یزد همچنین با اشاره به پیشینه فعالیت تعاونی ها در استان و قابلیت تبدیل آن به بهشت تعاونی های کشور، خاطرنشان کرد: هدایت سرمایه های سرگردان مردم به سمت حوزه تولید، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی  خواهد داشت.
دکترفاطمی در ادامه بر آسیب شناسی وضعیت تعاونی های استان و احصاء شیوه های جدید تشکیل تعاونی ها، مدل های تامین مالی و راهکارهای جلب اعتماد مردم به این حوزه تاکید کرد.
وی در بخش پایانی سخنانش به جای خالی تاریخ شفاهی حوزه اقتصادی استان اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته مدل های موفقی از فعالیت های اقتصادی در استان وجود داشته که ضروری است در قالب یک طرح پژوهشی، تاریخ شفاهی یزد در این حوزه گردآوری و تدوین شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات