معاون حقوقي و امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات:

استان يزد در حوزه زیرساختهای مخابرات، جزو چند استان برتر کشور است

معاون حقوقي و امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه پارک آی تی یزد به عنوان بهترین پارکهای این حوزه در كشور است، گفت: منطقه ویژه علم و فناوری استان را با جديت پیگیری می کنیم و یکی از مهمترین پروژه های این وزارت خانه موتور جستجوگر است که در دانشگاه یزد پیگیری می شود و جزو پروژه های جدی وزارت است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " مرتضي براری" روز شنبه 8 آذر ماه در ديدار با استاندار يزد با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از زیرساختهاي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، اظهار داشت: امروز با معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار، برنامه ریزی لازم صورت گرفت تا 10 الي 15 عدد از پروژه های کلان در استان را اجرایی کنیم، چرا كه اجرای دولت الکترونیک در استان و توسعه شرکت های دانش بنیان از جمله موارد مد نظر است.
وي افزود: انتظار همه مسئولین استان این است که این زیرساختها باعث توسعه اشتغال و رونق اقتصادي این حوزه در استان شده و ارتقای رفاه و بهره وری در این حوزه را به دنبال داشته باشد.
براري ادامه داد: از چهار و نيم میلیون دانشجوی در حال تحصیل کشور، ده درصد در حوزه کامپیوتر مشغول به تحصيل هستند و هفت درصد در حوزه دانشکده برق هستند، یعنی بیشترین دانشجوهای کشور که 731 هزار نفر می شوند در این دو حوزه حضور دارند.
وي با اشاره به اينكه رتبه های بالای کنکور در این حوزه حضور دارند، گفت: در سال گدشته دانشگاه صنعتی شریف از 100 نفر اول، 81 نفر دانشجو در این رشته داشته، بنابراين نیروی انسانی توانمندی در این حوزه وجود دارد، بازار خیلی خوبی هم در اين زمينه موجود است. درآمدهای اپراتورهای ما در بازار داخل كشور سال گذشته حدود هفده هزار میلیارد تومان بوده است، یعنی درآمد شرکت مخابرات تقریبا 12 هزار میلیارتومان، ایرانسل 5 هزار میلیارد تومان.
اين مقام مسئول گفت: از آن طرف حوزه ارتباطات حوزه فراحوزه ای است، یعنی حوزه ما با هر حوزه یک صنعت بینابین دارد، بانکداری الکترونیکی، حوزه آی تی، در حوزه سلامت و در حوزه تجارت.
وي افزود: راجع به یزد خدا را شکر در خیلی از این حوزه های زیرساختی رتبه بالایی دارد و در حوزه زیرساختهای مخابرات جزو چند استان برتر کشور است كه جاي تشكر دارد.
براري با اشاره به اينكه پارک آی تی یزد به عنوان بهترین پارکهای این حوزه در كشور است، گفت: منطقه ویژه علم و فناوری را با جديت پیگیری می کنیم، یکی از مهمترین پروژه های این وزارت خانه موتور جستجوگر است که در دانشگاه یزد پیگیری می شود و جزو پروژه های جدی وزارت است.
وي توجه به روستاها در اين عرصه را مهم دانست و اظهار داشت: برای ما بروزرسانی تلفن در شهر و روستا جزو اولویت ها مي باشد، در بعضی روستاها دچار مشکل هستیم، روستای محمدآباد، اکرمیه ، سیدمیرزا و اکرم آباد که توسعه تلفن هستيم بايد تلاش مضاعف صورت گيرد.
پايين بودن آمار سرقت كابل مخابرات، تلفن حاشيه شهرهاي استان و حل مشكلات مسكن مهر اردكان از جمله موارد اشاره شده توسط اين مقام مسئول بود.
وي خاطر نشان كرد: تا پایان سال هیچ روستایی نخواهیم داشت که از تلفن ثابت محروم باشد.
براري يادآور شد: صد و بیست روستا در شش ماه اول داراي اینترنت شده است و برنامه شش ماهه دوم نيز اين است كه روستاهای بالای چهل خانوار اینترنت پرسرعت داده شود، يكصد و دو روستا در برنامه است که روستای بالای سی خانوار و روستایی که از نظر شما استراتژیک است در برنامه قرار می دهیم.
وي گفت: نارضایتی در خصوص کیفیت اینترنت در استان یزد وجود دارد و براي همين از امروز کمیته ای با حضور اعضاي حاضر تشکیل دادیم که واقعاً تلاش کنیم کیفیت اینترنت، کیفیتی که مدنظر مردم و قراردادی که می بندیم باشد.
براري ادامه داد: درخصوص پوشش همراه اول امسال تقرییاً دویست سایت "بی تی اس" در استان نصب می شود،70 شرکت همراه اول در استان وجود دارد که به صورت جدید در استان بی تی اس نصب می کند.
وي همچنين از راه اندازي خدمات نسل سوم توسط شرکت همراه اول در یکی دو ماه آینده در استان خبر داد كه بايد در اين امر تسريع شود، درخصوص ايرانسل هفت سايت جديد در استان نصب مي شود، 18 نسل سوم در استان يعني 25 سايت توسط ايرانسل و 30 سايت توسط رايتل.
براري گفت: بحثي كه درخصوص همراه اول پيگيري مي كنيم بحث رومينگ است، تقريباً 792 روستا توسط همراه اول و 241 روستا توسط ايرانسل پوشش داده شده است، پيگيري ديگر در خصوص اين است كه روستايي كه همراه اول مي گيرد، كساني كه گوشي موبايل ايرانسل دارند، بتوانند رومينگ شود كه اين هم در برنامه است انشاءالله استان يزد در اولويت رومينگ قرار بگيرد.
وي افزود: درخصوص جاده هاي اصلي وضعيت استان آنچه كه رصد كرديم وضعيت خيلي خوبي است،درخصوص توسعه زيرساختهاي فيبر نوري امسال در برنامه داريم سيستم فيبرنوري از شمال تا جنوب از شهر نائين تا انار به طول سيصد كيلومتر كشيده شود كه انشاءالله تا يكي دو ماه آينده كامل مي شود، از لحاظ پايداري شبكه، وضعيت استان يزد خيلي خوب است، يعني ما از يزد به كرمان، اصفهان، شيراز و خراسان ارتباط داريم، خداي ناكرده يك مسير دچار مشكل بشود مسيرهاي ديگر اين ظرفيت را دارند كه بتوانند پايداري اين حوزه در استان كاهش پيدا نكند، از لحاظ دفاتر پيشخوان، ما 65 دفاتر پيشخوان شهري در استان داريم 126 دفتر آي سي تي روستايي.
وي با اشاره به اينكه بحث جدي وزارت در استانها دولت الكترونيك است، گفت: ما انتظار داريم دفاتر پيشخوان جزو پنجره ورود به دولت الكترونيك باشد، رونق كسب و كار اين دفاتر پيشخوان و دفاتر آي سي تي جزو اولويت ها ي ما هست.
وي گفت: حل مشكل مركز داده استان، فراهم نمودن زير ساخت هاي لازم، برنامه ريزي در خصوص ارتقا خدمات پست، بروز رساني بانك اطلاعات كد پستي ده رقمي در استان، اتصال بانك كدپستي به نقشه پارسل شهري، تجهيز دفاتر آي سي تي روستايي، تجهيز دفاتر روستايي منتخب براي ارائه كارت هوشمند ملي و تجهيز دفاتر پست استان از جمله موارد قابل ذكر براي اجراي بهينه فعاليت ها مي باشد.
وي افزود: صندوق خرده روستايي باعث رونق اقتصادي در روستاهاست كه جزو دغدغه مسئولين نظام و توسعه اشتغال در روستاها مي شود كه اين نياز به توجه بيشتري دارد.
وي يادآور شد: ارائه مطلوب خدمات پست بانك، توسعه شركت هاي دانش بنيان و ساخت ساختمان پست بانك در راستاي توسعه خدمات آن نيز مورد توجه مسئولان مرتبط قرار دارد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات