استاندار يزد در نهمين همايش تجليل از برگزيدگان حوزه علميه استان:

استان يزد ديار فرهنگ،مذهب و صداقت است

آیت الله العظمی نوری همدانی گفت : دارالعلم و دارالعباده بودن شایسته استان یزد است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح پنجشنبه 10 ارديبهشت ماه نهمين همايش تجليل از برگزيدگان حوزه علميه استان يزد با حضور آيت الله العظمي نوري همداني مرجع  عاليقدر شيعه، حجت الاسلام والمسلمين تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، استاندار يزد، نماينده مردم يزد در مجلس خبرگان رهبري، مديركل حوزه استاندار و روحانيت استان در سالن تربيت معلم شهيدپاكنژاد برگزار شد.
در اين مراسم آيت الله العظمي نوري همداني استان يزد را استاني عالم پرور، عالم خيز و شهيدپرور دانست و گفت : به درستي دارالعلم و دارالعباده بودن برازنده اين استان است.
اين مرجع عاليقدر شيعه ادامه داد : شغلي با فضيلت تر از طلبگي در دنيا وجود ندارد و آيات و روايتهاي فراواني از ائمه اطهار ما در اين زمينه وجود دارد.
آيت الله نوري همداني از روحانيون خواست همواره كنار مردم و همراه مردم باشند و فراموش نكنند كه ادامه دهنده راه انبيا و اولياي خدا هستند.
در ابتداي اين مراسم استاندار يزد به علما و بزرگان استان يزد اشاره و عنوان كرد : يزد ديار شخصيتهاي بزرگواري مانند رشيدالدين ميبدي، ملاعبدالله بهابادي، فاضلي اردكاني، سيدمحمدكاظم طباطبايي، آيت الله عبدالكريم حايري يزدي، آيت الله محمد فرساد، محقق داماد، آيت الله غلامرضا فقيه خراساني، سومين شهيد محراب آيت الله شهيد صدوقي و مرحوم آيت الله سيدروح ا... خاتمي است.
سيدمحمد ميرمحمدي ادامه داد : يزد دياري است كه علما و روحانيون آن همواره مورد اعتماد مردم بودند و تحت رهبري خود فضاي بالندگي، پويايي و مذهبي در اين سرزمين به وجود آورده اند.
وي افزود : استان يزد به دو صفت دارالعباده و دارالعلم شناخته مي شود و اينجا ديار مردم شهيدپروري است كه 4000نفر شهيد، 9000نفر جانباز و بيش از 740 نفر آزاده تقديم نظام جمهوري اسلامي ايران نموده اند و اين نشان از اتحاد و انسجام اسلامي اين مردم است.
ميرمحمدي اظهار داشت : از طرف ديگر اين استان ديار قنوت و قناعت و قنات است كه قنوت آن معرف ديانت و صداقت، قناعت آن معرف دوري از اسراف و تشريفات زايد و قنات آن معرف سختكوشي، تلاش و فداكاري است.


زندگي مردم يزد نماد سبك زندگي اسلامي ايراني


استاندار يزد گفت : عنوان ديگر اين استان حسينيه ايران است كه معرف ايمان،عشق و علاقه اين مردم به پيامبر اعظم(ص)، ائمه اطهار (ع) و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) است و اين ارادت و عشق در هيأتهاي عزاداري متجلي مي شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان اظهار داشت : شهر يزد با دارابودن 2270 هكتار بافت تاريخي و 1568 آثار تاريخي كه به ثبت ملي رسيده گنجينه گرانبهاي آثار تاريخي  و تمدن كهن ايران است و زندگي مردم استان يزد با سرزندگي و پويايي نماد سبك زندگي اسلامي و ايراني است.
ميرمحمدي به مشكلات و مسائل اصلي استان يزد اشاره و عنوان كرد : عمده ترين مسئله استان مسئله آب و به ويژه كيفيت آب آشاميدني مردم است كه براي اين مهم 10پروژه در دست اقدام مي باشد و اميدواريم با حمايتهاي مسئولين عالي رتبه نظام و دولتمردان دولت تدبير و اميد بتوانيم اين مسئله را به خوبي حل نمائيم.
وي همچنين به توسعه فرهنگ اسلامي ايراني و ايجاد شبكه پودماني فرهنگي در استان با راهنمايي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد و علماي استان تأكيد كرد.
گفتني است در پايان اين مراسم از تعدادي از طلاب برگزيده حوزه علميه استان و  روحانيون محقق و پژوهشگر با اهداي لوح تقدير تجليل شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات