معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار:

استان يزد مي تواند پايلوت خوبي در امر توليد انرژي خورشيدي در كشور باشد

معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار يزد گفت: دولت تدبير و اميد جهت گيري هاي خوبي در راستاي توسعه انرژي خورشيدي داشته و سطح خريد خود را به 460 تومان در ازاي هر كيلو وات ساعت انرژي خورشيدي از سرمايه گذار رسانده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز دوشنبه 8 دي ماه در جلسه بررسي و هم انديشي در خصوص ايجاد مركز تحقيقات انرژي خورشيدي در استان، اظهار داشت: استان يزد مي تواند پايلوت خوبي در راستاي توليد انرژي خورشيدي در سطح كشور باشد.
وي افزود: استان يزد بيشترين تابش خورشيد در طول سال را دارد كه اين مهم به دو هزار و 300 ساعت در طول سال مي رسد و اگر قرار باشد مركزي پژوهشي در كشور ايجاد شود، آن مكان يزد خواهد بود.
بابايي با اشاره به اينكه وزارت نفت مي تواند بودجه اي را بابت توسعه توليد انرژي خورشيدي اختصاص دهد، گفت: جلساتي با حضور دستگاه هاي اجرايي مرتبط تشكيل گردد و به عنوان هسته مركزي كارهاي مرتبط با توسعه اين امر را دنبال كنند.
وي ادامه داد: مركز تحقيقات مي تواند محتواي مورد نياز را در اختيار اعضاي هسته مركزي انرژي هاي خورشيدي قرار دهد.
اين مقام مسئول خاطر نشان ساخت: در راستاي توسعه انرژي هاي خورشيدي مصوبه اي از هيات وزيران در راستاي ايجاد مركز پژوهشي در استان داريم و تفاهم نامه اي نيز ما بين برق منطقه اي استان و دانشگاه يزد منعقد شده است.
وي گفت: انتظار است با همت مسئولان مرتبط ساختاري كوچك ولي پر بار، قوي و پر محتوا در استان شكل بگيرد.
اين مقام مسئول در ادامه گران شدن هزينه مصرف برق را انگيزه اي براي استفاده از انرژي خورشيدي دانست و ادامه داد: هر ماه نشستي با موضوع انرژي خورشيدي برگزار و نظرات اعضا در راستاي پيشبرد كار بررسي خواهد شد.
وي همچنين خواستار همراهي نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي در راستاي توسعه امر مذكور شد.
بابايي ادامه داد: دولت تدبير و اميد جهت گيري هاي خوبي در راستاي توسعه انرژي خورشيدي داشته است و خريد خود را به 460 تومان در ازاي هر كيلو وات ساعت انرژي خورشيدي از سرمايه گذار رسانده است.
وي اظهار داشت: سرمايه گذاراني در راستاي ايجاد نيروگاه خورشيدي در استان وجود دارند كه هم اكنون 500 كيلو وات در ساعت انرژي خورشيدي در استان توليد و مورد استفاده قرار مي گيرد و يك ظرفيت يك مگا واتي نيز در آستانه راه اندازي است.
معاون استاندار يكي از مزاياي استفاده از اين انرژي را آلايندگي كمتر نسبت به انرژي هاي ديگر بيان كرد.
گفتني است در سال جاري يك ميليارد و ششصد ميليون تومان اعتبار در بخش انرژي هاي خورشيدي در استان اختصاص يافته است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات