رئيس شوراي اطلاع رساني استان تاكيد كرد:

استان يزد پيشرو در شفافيت و اجراي قانون دسترسي آزاد به اطلاعات

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و رئيس شوراي اطلاع رساني استان گفت: هر چه دايرۀ شفافيت در فعاليتهاي دولت گسترده تر و بيشتر شود ميزان اعتماد مردم به نظام جمهوري اسلامي ايران و دولت ارتقا پيدا خواهد كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست شوراي اطلاع رساني استان با حضور اعضاي شوراي اطلاع رساني استان در استانداري يزد برگزار شد.
«محمدعلي طالبي» در اين نشست با تاكيد بر اينكه جلسات شوراي اطلاع رساني استان بايد به صورت مستمر و منظم برگزار شود، بيان كرد: لازم است شوراي اطلاع رساني استان مسائل جاري كشور و استان و مسائل حوزۀ رسانه و اطلاع رساني را مورد تحليل قرار دهد.
وي ادامه داد: در آستانه برگزاري دو انتخابات مهم و هم زمان دوازدهمين دورۀ رياست جمهوري و پنجمين دورۀ شوراهاي اسلامي شهر و روستا، شوراي اطلاع رساني استان مي تواند سياست گذاري هاي خوبي براي حضور و مشاركت حداكثري مردم داشته باشد.
طالبي افزود: در سال پاياني دولت تدبير و اميد ضرورت دارد رسانه ها و مطبوعات استان اطلاع رساني مناسبي از خدمات و برنامه هاي دولت داشته باشند و به انعكاس هر چه بهتر نظرات مردم وانتقال اين نظرات به مسئولان بپردازند.
رئيس شوراي اطلاع رساني استان خاطرنشان كرد: به معاون حقوقي رئيس جمهوري آمادگي استان يزد را به عنوان استان پايلوت براي اجراي قانون دسترسي آزاد به اطلاعات براي تامين حقوق شهروندي اعلام كرده ايم.
طالبي همچنين با توجه به نزديك بودن برگزاري انتخابات خانه مطبوعات استان خواستار تشكيل خانۀ مطبوعاتي قوي كه نمايندگي همه اهالي مطبوعات استان را برعهده داشته باشد، شد تا از طريق تشكيل اين خانه به فعاليت هاي خبرنگاران و اهالي رسانه استان انسجام بخشي شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود بر ضرورت شناسايي راهكارهاي تقويت مطبوعات و رسانه هاي استان، حمايت از خانه مطبوعات و انجمن هاي وابسته به اين خانه تاكيد كرد و پيگيري تدوين سند راهبردي تقويت مطبوعات محلي را يكي از اين راهكارها دانست.
مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري و دبير شوراي اطلاع رساني استان نيز در ابتداي اين نشست با طرح اين سوال كه چگونه مي توانيم نهادهاي مدني و تشكل هاي صنفي مطبوعاتي در استان را تقويت كنيم، گفت: سياست دولت تدبير و اميد در اين است كه كار مردم را به مردم واگذار و از تشكل هاي صنفي و سازمان هاي غيردولتي حمايت كند.
«عباس حيدري» به وظايف و رسالت هاي شوراي اطلاع رساني استان اشاره و بيان كرد: سياست گذاري و هماهنگي در حوزه خبر و اطلاع رساني استان، نظرسنجي و افكار سنجي از مردم در رابطه با مسائل و مشكلات و پاسخگويي به شبهات و مواردي كه ممكن است به صورت شايعه در استان مطرح شود از جمله اين وظايف و رسالت هاست.
گفتني است در ابتداي اين نشست «علي غياثي» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گزارشي از فعاليت هاي اين دورۀ خانه مطبوعات و فعاليت هاي انجام شده براي برگزاري انتخابات اين خانه ارائه كرد و اعضاي شوراي اطلاع رساني استان نيز در رابطه با راهكارهاي تقويت خانه مطبوعات و رسانه هاي استان تبادل نظر و هم انديشي كردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات