مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد خواستار شد:

استفاده از سرمایه‌های اجتماعي بانوان شهري و روستايي استان

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: ضروري است؛ استفاده از سرمایه‌های متراكم اجتماعي بانوان محلات شهر و روستا موردتوجه قرار گيرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ششمين نشست شهرستاني مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در شهرداري شاهديه برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين نشست با تأكيد بر لزوم همگرايي و همكاري تمام دستگاه‌های دولتي و تشکل‌های غيردولتي اظهار داشت: شهرداری‌ها و شوراهاي اسلامي شهر و روستا باقابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادي و اجتماعي خود جايگاه مؤثري در تحقق اهداف موردنظر در حوزه بانوان و خانواده‌ دارند.
وي افزود: تحقق اهدافي مانند ارتقاء نشاط اجتماعي بانوان در جامعه، اجراي برنامه‌های آموزشي و مشاوره‌ای براي خانواده‌ها، ايجاد مراكزي در راستاي عرضه دستاوردهاي بانوان كارآفرين، صنعتگر و توليدكننده، حمايت از زنان سرپرست خانوار، اشتغال‌زایی و ايجاد فرصت‌های شغلي مناسب براي دختران تحصیل‌کرده نياز به همراهی‌های مؤثر و سازنده دستگاه‌های اجرايي استان، شهرداری‌های و شوراهاي اسلامي شهر و روستا و تعاملات مطلوب نهادهاي فعال در حوزه بانوان و خانواده با اين دستگاه‌ها دارد.
«خامسي هامانه» با اشاره به وجود سرمایه‌های متراكم اجتماعي در حوزه بانوان ادامه داد: زنان توانمند، باتدبیر و روشنفكري در محله‌های مختلف شهرها و روستاهاي استان حضور دارند كه در قالب مجموعه‌های سنتي منشأ آثار اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي بسياري در محل سكونت خود هستند.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد تصريح كرد: ضروری است يكي از برنامه‌های اولویت‌دار مشاوران فرماندار در زمينه حساس سازي، آگاهي سازي و ظرفیت‌سازی اين سرمایه‌های اجتماعي در راستاي توسعه افزايش مسئوليت اجتماعي و سوق دادن آن‌ها به فعالیت‌های مدني، تشكيل کمیته‌های فرهنگي بانوان در محلات باشد.
وي گفت: در همين زمينه ارتباط مؤثر و هم‌اندیشی با نخبگان جامعه، دانشگاهيان، اهالي حوزه، پژوهشگران، متخصصان و هنرمندان هم موجب تقويت ظرفیت‌های بانوان می‌شود و هم به علمی‌تر و تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها و برنامه‌ها در حوزه زنان و خانواده كمك می‌کند.
خامسي تأكيد كرد: مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها بايد بر اساس آمار و اطلاعات به‌روز و قابل‌اعتماد به اولویت‌بندی موضوعات مرتبط با زنان و خانواده شهرستان‌ها پرداخته و در قالب اتاق‌های فكر و گروه‌های كاري، باهم انديشي با محققان به ارائه طرح‌ها و پروژه‌های كاربردي، عملياتي، تأثيرگذار و ماندگار در اين حوزه با رويكرد همکاری‌های بين بخشي و استفاده از تمام ظرفیت‌های اجتماعي توجه كنند.
 خامسي هامانه نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و کانون‌های فرهنگي و اجتماعي در حوزه بانوان و خانواده را بسيار تأثيرگذار ارزيابي نمود و تصريح كرد: تقويت تشکل‌های مردمي و کانون‌های فرهنگي، هنري و اجتماعي بانوان در شهرستان‌ها بايد يكي از برنامه‌های مهم و مورد تأكيد مشاوران امور بانوان فرمانداران باشد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري خواستار توجه بيشتر مشاوران امور بانوان فرمانداران به تقويت ارتباطات رسانه‌ای و انعكاس فعالیت‌ها و برنامه‌های زنان و خانواده شهرستان‌ها از طريق رسانه‌های مجازي و مكتوب شد.
وي در پايان سخنان خود با توجه به برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در هفتم اسفندماه سال جاری به برنامه‌ریزی مناسب مشاوران امور بانوان فرمانداران در راستاي حضور پرشور و حداكثري بانوان در اين حماسه سياسي تأكيد كرد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات