استاندار یزد مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت هنر در ترویج نوع‌دوستی

استاندار یزد پنج‌شنبه شب 21 مرداد ماه در اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی گفت: هنر، خلاقیت، تدبیر و درایت به ما کمک می‌کند بیاموزیم چگونه برای ترویج نوع‌دوستی و رسیدن به جامعه‌ای سالم رفتار و عمل کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی با حضور استاندار یزد، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و مدیران استان و هنرمندان و سینماگران کشوری برگزار شد.
استاندار یزد ضمن تقدیر از سینماگران و تمام هنرمندانی که به اشکال مختلف بر سلامت اجتماعی و نشاط جامعه تأثیر دارند، گفت: هنر با تأثیرگذاری بر فرهنگ می‌تواند با ایجاد انگیزه، رقابت بیشتر و دامن زدن به خلاقیت، جذابیت فعالیّت‌ها را بالا ببرد.
«سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: زبان هنر زیباترین زبان تأثیرگذار در جامعه است و ما اگر در رفتار، هنر برخورد؛ در بیان، هنر سخن گفتن و در زندگی هنر زندگی کردن را به همراه داشته باشیم، تأثیرگذاری بیشتر و موفق‌تری برای مدیریت مسائل زندگی خواهیم داشت.
میرمحمدی بیان کرد: در هر زمینه که ظرفیت و خلاقیت‌های هنری را به خدمت بگیریم، می‌توانیم برای موضوعات و اهدافی که می‌خواهیم در جامعه ترویج کنیم، موفق تر عمل کنیم.
وی ادامه داد: به کمک هنر، در ارتباط با مکاتبی که به آنها معتقدیم که در کشور ما مکتب اسلام است، می توانیم عقایدمان را به‌گونه‌ای زیبا به دنیا معرفی کنیم که دیگران نیز شیفته شوند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در روابط، جامعه، اخلاق و رفتار ما این زبان هنر است که زمینه ایحاد ارتباط سریع را برقرار می‌کند و از این طریق مفاهیمی دریافت و منتقل می‌شود که به سبب گفتار کمتر امکان‌پذیر است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به شیوه‌های هنری پدران و مادران برای شادابی و به ذوق آوردن کودک، گفت: هنرمندان و سینماگران با تولید آثار ارزشمند امید ایجاد کرده و جامعه را به فعالیّت و ذوق سوق می‌دهند.


خلق صحنه‌های هنری دوراندیشی را افزایش می‌دهد


استاندار یزد گفت: هنرمندان صحنه‌هایی را خلق می‌کنند که در انسان دوراندیشی افزایش پیدا کرده و با تقویت باورها ترس از بین می‌رود؛ قدرت ریسک بالا رفته و در نهایت موارد نشدنی، شدنی می‌شوند.
میرمحمدی تصریح کرد: هنرمندان در قالب سینما، تئاتر، نقاشی و خوشنویسی و در انواع مختلف مسائل هنری به شیوه‌های متعدد و با خلاقیت‌های اثرگذار تحول در اندیشه‌ها را بالا می‌برند و هنگامی که اندیشه رشد پیدا کند، مشکلات جامعه کمتر، گره‌ها گشوده و راه برای پیشرفت باز می‌شود.
وی فیلم‌های مستند را قابلیتی مهم در ایجاد انگیزه، بیان واقعیت‌ها و برخی ناهجاری‌های زندگی دانست و ادامه داد: بعضی فیلم‌ها جنبه‌های خیال‌پردازانه دارد و در جای خود نیز اثرگذار است، اما مستند با بیان تلخی‌ها و شیرینی‌های نهفته در هر ماجرا، عینیتی را برای درس گرفتن و آموختن خلق می‌کند.
میرمحمدی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گفت: هنر برای همۀ ما درس بزرگی است که در آموزشگاه خود می‌آموزد که چگونه در جامعه باید رفتارهای فردی را اصلاح و  رفتار اجتماعی درستی داشته باشیم.


در جهانِ صداها و فریادها ما با زبان هنر سخن می‌گوییم


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: مردمی هستیم با هزاران هزار سال تجربۀ آفرینش و در میان خشنونت‌های دنیا با زبان نور، رنگ، زیبایی و فرهنگ سخن می‌گوییم.
«حجت‌الله ایوبی» افزود: مردمانی هستیم که یک دنیا سخن برای گفتن داریم و شاید تنها مردمان جهان هستیم که حرف‌هایمان را به زبان شعر بازگو می‌کنیم.
وی با اشاره به آوازۀ جهانی یزد، بیان کرد: سینمای ایران به‌مانند سیم کاه گل یزدی توانسته است بدون هزینه‌های زیاد بزرگترین تأثیرگذاری‌ها را با هضم در تمدن بزرگ ایرانی به وجود آورد.
ایوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته سینمای ما 370 جایزه جهانی خلق کرده است و ما باید به خودمان افتخار کنیم که توانسته‌ایم در ردیفی قرار گیریم که خیلی از بزرگان وقتی می‌خواهند سینما را در جهان تقسیم کنند آن را به سینمای هالیوود و ایران تقسیم نمایند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان خود سینماگران ایرانی را پرچمداران مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان دانست و گفت: سینماگران در زمان‌های مختلف مردم را از کنار ماهواره‌ها بلند کرده و به سینما می‌کشانند.
ایوبی در پایان قدرت را متعلق به تصویر و آنهایی دانست که فیلم ساخته‌اند و افزود: کارهای فرهنگی عشق و علاقه می‌خواهد و آنهایی که معارف دینی و معرفت رضوی را می‌شناسند، به خوبی می‌دانند چیزی بهتر از این نیست که افراد با ساعت‌ها فکر و مطالعه اثری برای حضور در این جشنواره خلق کنند.
گفتنی است در این جشنواره که به مدت سه روز در سینما تک یزد برگزار شد، هیئت داوران 600  اثر ارسالی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و نفرات برتر در دو بخش فیلم کوتاه مستند و داستانی معرفی و تجلیل شدند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات