معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات مسکن :

استفاده از فنّاوریهای نوین از مؤلفه‌های اصلی رشد اقتصادی است

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیۀ همایش کشوری مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان با تاکید بر استفاده از مصالح استاندارد و نوین در ساخت‌وسازها گفت: استفاده از فنّاوریهای نوین از مؤلفه‌های اصلی رشد اقتصادی است.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، عصر پنج شنبه 18 شهريورماه، مراسم اختتامیۀ نخستين همايش ملي مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و رئیس مرکز تحقیقات مسکن، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مدیرکل دفتر سازمانهای مهندسی و تشکلهای حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مديركل راه و شهرسازي استان و مهندسان، ناظران و دست‌اندرکاران ساخت و ساز کشور در سالن شهيد عباسپور يزد برگزار شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه همایش ملی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، بیان کرد: بحث استفاده از فناوریهای نو در ساختمان از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است.
«محمد شکرچی زاده» ادامه داد: برای جلوگیری از بروز حوادث و مشکلات در ساختمانها باید در تمام ساخت و سازها از مصالح استاندارد و مقاوم استفاده شود و قوانین و مقررات ملی ساختمان به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: امکان استفاده مجدد از مصالح قدیمی ازجمله خشت و گل در ساختمان سازی کشور وجود دارد.
شکرچی زاده گفت: در کشورهای فراصنعتی نیز یک بازگشت به مصالح قدیمی مشاهده می‌شود و قرار بر این است که یکی از محورهای فعالیت در دفتری که قرار است در استان یزد ایجاد شود، پرداختن به این مسئله برای ساخت ساختمانهای جدید باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات مسکن در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی اجازه استفاده از مصالح خشتی و گلی در ساخت و سازها در کشور داده می‌شود که مسائل و مشکلات جنبی را که در استفاده از این مصالح وجود دارد، برطرف کنیم.


ایجاد شعبۀ مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی در یزد


مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیتهای استان یزد در زمینه تولید مصالح ساختمانی گفت: شعبۀ مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی در یزد ایجاد می‌شود.
«محمدرضا نقصان‌محمدی» ادامه داد: امیدواریم در تداوم استقرار دبیرخانه مبحث پنجم قانون مقررات ملی ساختمان در یزد بتوانیم دستاوردهای بهتری در زمینه مصالح ساختمانی داشته باشیم.
وی افزود: موافقت اولیه برای استقرار شعبه‌ای از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از معاون وزیر راه و شهرسازی گرفته شده و انشاالله پیگیری لازم برای به نتیجه رسیدن این موضوع انجام می‌شود.
نقصان‌محمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این همایش ملی در دو روز توانست دستاوردهای مهمی در زمینه رعایت استانداردها در تولید مصالح ساختمانی و موارد مختلف مرتبط با این موضوع ایجاد کند.
گفتنی است در پایان این همایش از سالها تلاش زنده یاد« احمد حامی» پدر مهندسی عمران ایران و بنیانگذار مهندسی نوین با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات