استاندار يزد:

استقلال و آزادي با اتحاد، انسجام و آموختن از قيام حسيني ميسّر است

استاندار يزد در پيامي از شور و شعور حسيني جوانان، مردم دارالعباده و هيئت هاي عزاداري يزد در دهۀ نخست ماه محرّم، تاسوعا و عاشوراي حسيني و روز سيزدهم محرّم تقدير و تشكر كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد متن كامل پيام «سيدمحمد ميرمحمدي» به شرح زير است:
بسمه تعالي
قيام كربلا نه تنها بعنوان يك فاجعۀ دلخراش بشري است كه تجلّي يك انفجار سوز ايمان و هدايت و تلؤلو معنويت و اخلاق عالي انساني است .
پيام سيّد و سالار شهيدان حضرت حسين بن علي(ع) شور است و حماسه و صلابت و ايستادگي و خدامحوري و عاشورا تبلور عزت و شرف و آزادگي بشريت است.
كدام دل است كه از اين حادثه شرحه شرحه نباشد و كدام خاطر است كه در اندوه و درد غرق نگردد، اين حادثۀ عظيم جان ما و حيات جامعۀ ما را از جاري محبت و ارادت لبريز ساخته و شخصيت ما را با خلق و خويي دگرگون رقم زده است.
كدام گوشۀ ميهن اسلامي است كه در عزاي حضرت حسين(ع) سياه نپوشيده و خون از ديده نريخته باشد و نه تنها انقلاب اسلامي ما بارقه اي است از قيام حضرت حسين(ع) بلكه نهضت هاي آزادي بخش جهان از اين سرچشمه جاري و از اين خورشيد منور شده است.
شور حسيني امروز به شعور حسيني تبديل گشته و چه زيباست وقتي درك و فهم و شناخت ها و سبك زندگي ما رنگ حسيني بگيرد و چراغ هدايت و كشتي نجات عينيت پيدا كند.
ديار علم و ايمان دارالعبادۀ يزد در اين ايام آكنده از حماسه و عشق و امواج شور و شعور بود چندانكه عنوان درخشان و افتخار برانگيز حسينيۀ ايران بر تارك آن مي درخشيد و ايران اسلامي را و حتي جهانگردان خارجي را به اشك و شوق و تماشا و تامل كشاند.
اينجانب ضمن عرض تسليت مجدد برخود لازم مي دانم از همه هيئت ها و دستجات عزاداري و مديرانشان و از همه مداحان اهل بيت، نوحه خوانان و نوحه سرايان، مسئولان حسينيه ها، تكيه ها و مساجد و رسانه ها، روحانيان و آنهائي كه مجالس روضه برپا داشته بويژه جوانان عزيز و دلباختۀ حضرت حسين(ع) كه نقش آفرين اين صحنه هاي بيدار كننده و جذاب و هماهنگي و انسجام مثال زدني بودندكمال تشكر و قدرداني داشته باشم و نيز از نيروهاي محترم انتظامي، فرمانداران، بخشداران و ساير مسئولان و عموم مردم كه مشاركت و همكاري داشته اند سپاسگزاري نمايم به ويژه از رياست و كليه همكاران صدا و سيماي مركز يزد كه نسبت به انعكاس اين صحنه هاي ارزشمند به سراسر دنيا اقدام  نموده اند تشكر كنم.
هيئت هاي محترم عزاداري امسال گام اول را در سيزده محرم برداشتند تا بجاي عزاداري تحت پرچمهاي محلي، تحت پرچم حسينيۀ ايران عزاداري نمايند و بتوانند الگويي ارائه دهند تا در سراسر كشور پياده شود و از اين طريق پيام رساتري به ملل محروم و تحت ستم بدهند كه استقلال، آزادي و بهره مندي از نعمتهاي الهي با اتحاد، انسجام و هم افزائي و آموختن از قيام حسيني ميسر است و از طرف ديگر پيام خود را به استكبار جهاني منعكس سازند كه دوران چپاولگري و قلدري و پايمال كردن حقوق ملل مستضعف رو به پايان است.
اميدوارم خداوند همه را در ادامۀ راه حسيني و رسالت زينبي موفق و مؤيد گرداند. اجر همه با خداوند بي همتا.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات