با حضور استاندار یزد صورت گرفت:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های حوزه روستایی شهرستان اشکذر

در جریان سفر استاندار یزد به شهرستان اشکذر چندین پروژه حوزه روستایی این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در جریان سفر خود به شهرستان اشکذر چندین پروژه حوزه روستایی این شهرستان افتتاح را افتتاح کرد.


پرورش نیروی انسانی فعال و پویا در پرتو ترویج فرهنگ ورزش های زورخانه


دکتر طالبی در مراسم بهره برداری از زمینه چمن شهدا روستای شمس رستاق با بیان اینکه بخش مرکزی این شهرستان و روستاهای رستاق به دلیل برخورداری از نیروی انسانی فعال و پویا از مناطق مستعد و فعال استان است، گفت: با وجود چنین ظرفیت هایی در این بخش و با همراهی و همیاری مردم و دستگاه های مختلف  می توان بسیاری از فعالیت ها و اقدامات را سامان داد.
وی با بیان اینکه بخش مرکزی اشکذر به لحاظ اقتصادی کمتر به دولت وابسته بوده است، اظهارداشت: بسیاری از فعالیت های این بخش با مشارکت مردم انجام شده و دولت  نیز با قرارگیری در کنار مردم این بخش، وظیفه و مسئولیت تامین اعتبار بعضی از پروژه ها را برعهده داشته است.
استانداریزد به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید برای کمک به توسعه روستایی اشاره کرد و این منطقه را یکی از مناطق بهره مند از فرصت های توسعه ای دانست.
دکترطالبی با اشاره به نقش موثر مالیات بر ارزش افزوده در توسعه شهرها و روستاها، خاطرنشان کرد: در گذشته مالیات بر ارزش افزوده فقط به شهرستان های برخوردار از درآمد تعلق می گرفت اما در این دولت شاهد توزیع عادلانه این اعتبارات بین تمامی شهرستان ها و بخش ها هستیم.
وی از افزایش سه برابری اعتبارات ارزش افزوده در واریزی بهمن ماه خبرداد و تصریح کرد: این موضوع می تواند فرصت خوبی برای استفاده بهینه دهیاران و بخشداران از این اعتبارات را فراهم کند.
استانداریزد در بخش دیگری از سخنانش به نقش تاثیرگذار فعالیت ها و پروژه های حوزه ورزش در اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: احداث زورخانه در روستاها نشان دهنده ظرفیت بالای مردم و بخش ها و نیز به خدمت گرفتن همه امکانات برای اعتلای مردم و تربیت جسمی و روحی آن ها است.
دکتر طالبی در پایان ورزش های زورخانه ای را افتخار ملی دانست و اظهارداشت: ورزش زورخانه ای تنها ورزش جسم نیست بلکه ورزش روح است و فرهنگ جوانمردی را منتقل می کند و امیدواریم با آغاز فعالیت زورخانه ابراهیم آباد و نیز بهره برداری از زورخانه روستای شمسی شاهد پرورش هرچه بهتر نیروی انسانی در این منطقه باشیم.
شایان ذکر است بازدید و امکان سنجی احداث جاده از سه راهی طبس تا فولاد آلیاژی، بازدید از روستای اسلام آباد و افتتاح ساختمان دهیاری این روستا، افتتاح زورخانه امام جعفر صادق(ع)روستای ابراهیم آباد رستاق و نیز افتتاح زمین چمن مصنوعی شهدا و کلنگ زنی  زورخانه روستای شمسی رستاق با نام و یاد 4000 شهید گلگون کفن استان از دیگر برنامه های سفر دکتر طالبی به شهرستان اشکذر بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات