در مراسمی با حضور استاندار یزد و توسط رئیس جمهور صورت گرفت:

افتتاح و بهره برداری از سومین کارخانه گندله سازی با کوره دوار جهان در بافق

در جریان سفر یک روزه استاندار یزد به شهرستان بافق که به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های این شهرستان و برگزاری نشستی برای بررسی مسائل معدنی بافق صورت گرفت، سومین کارخانه گندله سازی جهان و بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور بهره برداری شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، در جریان سفر یک روزه استاندار یزد به شهرستان بافق و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، سومین کارخانه گندله سازی جهان و بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور با کوره دوار افتتاح و به بهره برداری رسید.


افتتاح و بهره برداری از کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی سه چاهون_بافق


کارخانه گندله سازی سه چاهون، سومین کارخانه گندله سازی دنیا و بزرگترین کارخانه  کشور به روش آلیس چالمرز با حضور استاندار یزد، معاون وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد.
دکتر طالبی در حاشیه آیین بهره برداری از کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق با اشاره به اهمیت تکمیل چرخه تولید فولاد در استان و به ویژه شهرستان صنعتی و معدنی بافق، گفت: افتتاح گندله سازی پنج میلیون تنی سه چاهون بافق با ویژگی های ممتاز و تکنولوژی روز دنیا، می تواند نوید دهنده شرایط بهتر در استفاده بهینه از منابع و ظرفیت های معدنی استان یزد باشد.
استاندار یزد تاکید کرد: ایجاد چنین واحد هایی با این ظرفیت، به حرکت استان در مسیر توسعه ای کمک شایانی می کند.
دکتر طالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدوام سرمایه گذاری از سوی سنگ آهن مرکزی و حمایت و همراهی سایر معادن و ظرفیت های معدنی بافق، شاهد تامین اشتغال شهرستان، توسعه شهر در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد ارزش افزوده مناسب با استفاده بهینه از منابع باشیم.
شایان بذکر است که کارخانه گندله سازی 5 میلیون تنی سه چاهون با سرمايه گذاري ۹ هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان احداث شده و زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۸۰۰ نفر و غیر مستقیم بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر را ایجاد کرده است.


آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره دو میلیون تنی بافق


 عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره دو میلیون تنی بافق با حضور نماینده مردم ابرکوه، بافق،  بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد آغاز شد.
این پروژه توسط سنگ آهن  مرکزی بافق اجرایی می شود و براساس برآوردهای صورت گرفته طی 36 ماه احداث شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

افتتاح موزه فرهنگ و هنر شهرستان بافق

این مجموعه که پیش از این ساختمان قدیمی آزمایشگاه مرکزی آموزش و پرورش  شهرستان بوده با مشارکت دو میلیارد تومانی فرمانداری، اقشار مختلف مردم و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق تغییر کاربری، بهسازی و نوسازی شده است.
در این مجموعه ۱۸۰۰ اثر در زمینه های نوشت افزار، کتب، موسیقی و گالری به نمایش گذاشته شده است.
برگزاری نشست هم اندیشی مسائل معدنی شهرستان بافق به ریاست استاندار یزد
دکتر طالبی در نشست بررسی  مسائل معدنی شهرستان بافق  که با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد، امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای شهر و جمعی دیگر از مسئولین محلی برگزار شد،  با اشاره به همراهی و تعامل موجود در شهرستان بافق برای پیشبرد برنامه های توسعه ای شرکت سنگ آهن مرکزی، اظهارداشت: این روحیه همدلی و همراهی می تواند منجر به تدوام سرمایه گذاری ها در این زمینه و تکمیل چرخه تولید فولاد در سطح استان یزد شود.
استانداریزد تصریح کرد: در پرتو تفاهم و همدلی حاکم بر شهرستان بافق برای توسعه این شهرستان، اتفاقاتی نظیر احداث کارخانه گندله سازی سه چاهون رقم خورد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: همه فعالیت ها و اقدامات باید در نهایت به نفع مردم باشد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات