معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مطرح کرد:

افتتاح ۷۹۶ ‌پروژه در استان یزد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر/ تکمیل ۴۵۰ کیلومتر راه آهن در استان تا سال ۱۴۰۰

معاون عمرانی استاندار یزد در نشست خبری با اهالی رسانه از افتتاح ۷۹۶ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی ۳۴ طرح با اعتبار بالغ بر ۱۸۳ میلیارد تومان هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محسن صادقیان»‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه و هم‌زمان با نخستین روز از ایام الله دهه فجر در جمع خبرنگاران رسانه های استان از افتتاح ۷۹۶ پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، صنعتی و اجتماعی در این ایام خبر داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده و با افتتاح آنها برای بالغ بر ٣٠٠٠ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
وی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها مربوط به بخش صنعت است و چند طرح‌ صنعتی در شهرستان‌های بافق، اردکان، میبد و اشکذر بخش مهمی از مجموع این سرمایه‌گذاری‌ را به خود اختصاص داده است که به عنوان نمونه می‌توان به افتتاح پروژه سنگ آهن بافق با سرمایه‌گذاری ۶۴۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد.
صادقیان در ادامه نیز از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۳۴ طرح در همین ایام خبر داد و گفت:
این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۸۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شوند.
معاون عمرانی استاندار ضمن ارائه گزارشی از طرح‌های عمرانی و زیربنایی استان، خاطرنشان کرد: تکمیل ۴۵۰ کیلومتر راه آهن در استان تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار است که بزرگ‌ترین این طرح‌ها خط راه‌آهن یزد - اقلید ‌به طول ۲۷۶ کیلومتر است ‌و امیدواریم تا پایان امسال ریل‌گذاری این مسیر در بخش استان یزد به اتمام برسد.
وی همچنین از پیشرفت طرح‌های بافق - ارژنگ و ۱۵ کیلومتر خطوط فرعی در همین راستا خبر داد و گفت: خوشبختانه مطالعه راه آهن خاتون آباد - قادرآباد که استان کرمان را از شهرستان خاتم یزد به استان فارس متصل می‌کند، در ردیف بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

ساخت ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان یزد
 

صادقیان از در دستور کار قرار گرفتن ساخت ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان یزد خبر و ادامه داد:
بهره‌برداری از ۲۰۰ کیلومتر آن تا سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که تاکنون ۷۳ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر دیگر آن نیز در دو ماه آینده آماده افتتاح می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بزرگراه‌های یزد - طبس، کمربندی اشکذر، اردکان - چوپانان و بزرگراه هرات - هرابرجان اشاره کرد.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به برنامه‌ ساخت ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان تا سال ۱۴۰۰، در این رابطه، ‌اظهار کرد: قطعه ۲۰ کیلومتری راه ندوشن - ورزنه آماده بهربرداری است و ۱۰۰ کیلومتر راه بهاباد - نای‌بند - دربند نیز با پیشرفت قابل توجهی در حال آماده سازی می‌باشد.
وی از پیگیری نصب سامانه " کت وان " فرودگاه بین‌المللی شهید ‌آیت الله صدوقی(‌ره) یزد برای
اولین بار در کشور در راستای ارتقای ایمنی پرواز و بهسازی ترمینال شماره یک این فرودگاه نیز خبر داد و ‌افزود: ساخت هفت نیروگاه خورشیدی در استان تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته بود که خوشبختانه تاکنون پنج مورد آنها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
صادقیان از اجرای طرح‌های گازرسانی به روستاهای باقی مانده فاقد این نعمت در استان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح دیگر شهر و روستای فاقد گاز طبیعی در استان نخواهیم داشت و علاوه بر این نیز گازرسانی به ۴۵۰ صنعت استان در راستای تبدیل صنعت استان به صنعت سبز در دستور کار است.


استقرار سامانه واگذاری اراضی دولتی برای اولین بار در کشور


معاون عمرانی استاندار به استقرار سامانه واگذاری اراضی دولتی (سماک) ، برای اولین بار در کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای حوزه منابع طبیعی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: از مزایای مهم این طرح شفاف سازی در واگذاری اراضی دولتی و جلوگیری از سودجویی زمین‌خواران است.
وی از افتتاح سامانه پایش آنلاین آلودگی هوای استان برای اولین بار در کشور در هفته اخیر نیز خبر و ادامه داد: با استقرار این سامانه ۸۰ درصد از صنایع دشت یزد- اردکان مورد پایش آنلاین آلایندگی هوا قرار می‌گیرند و به زودی با نصب سه دوربین دیگر مابقی صنایع این محدوده نیز به صورت آنلاین پایش می‌شوند.

ثبت‌نام بیش از ۲۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان


صادقیان از ثبت نام بیش از ۲۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن یزد خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ هزار نفر از این درخواست‌ها واجد شرایط شناخته شده که تاکنون برای ۸ هزار مورد از آنها تامین زمین صورت گرفته و در ایام الله دهه فجر نیز افتتاح اولین واحدهای ساخته شده این طرح مورد اهتمام است، ضمن اینکه در مورد تامین زمین طرح در زارچ و اشکذر نیز آخرین اخطارها برای رسیدگی به موضوع به بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی داده شده است.
معاون عمرانی استاندار به برخی اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز مانند ایجاد جاده سلامت بین دو شهر یزد و تفت، جداسازی آب شرب از فضای سبز و نیز طرح‌های مربوط به توانمندسازی بخش روستایی اشاره کرد و گفت: در موضوع تامین آب استان علاوه بر پیگیری طرح‌های انتقال آب، ساخت مخازن ذخیره‌سازی متعددی در دستور کار است که امیدواریم با بهره‌برداری از آنها، نگرانی‌های هنگام قطع آب انتقالی در استان رفع شود.
وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد از شبکه فاضلاب شهر یزد اجرایی شده و ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح نیاز است، اظهار امیدواری کرد: مجوزهای مربوطه برای این سرمایه‌گذاری در هفته‌های آینده صادر شود.

 

پایان ۲۲ پروژه و پیشرفت ۷۰ درصدی ۱۷ طرح سفر ریاست جمهوری به استان


صادقیان اشاره ای نیز به پروژه ها و طرح‌های سفر ریاست جمهوری به استان کرد و افزود: در سفر اول دکتر روحانی به استان ۴۵ پروژه با اعتبار ۹۷۰ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان در این باره تزریق شده که منجر به اتمام ۲۲ پروژه و پیشرفت ۷۰ درصدی ۱۷ طرح دیگر شده ولی سه طرح باقیمانده به سفر دوم ریاست جمهوری منتقل شد که برای این سفر نیز بالغ بر ۵۱۱ میلیارد تومان جهت ۲۶ طرح درخواست شده است.
معاون عمرانی استاندار در پایان سخنان خود به ۱۷۰۰ پروژه نیمه تمام استان در سال ۱۳۹۷ اشاره و تصریح کرد: این پروژه ها در سال ۱۳۹۸ به ۱۵۰۰ طرح کاهش یافت و برای اتمام ۱۷۷ پروژه هدف‌گذاری شده که اتمام ۳۳ طرح آن با اعتبار امسال مدنظر قرار گرفته است و امیدواریم با تجمیع طرح‌ها، تعداد پروژه های نیمه تمام استان را به کمتر از هزار مورد کاهش دهیم.

★‌ خبرنگار : ‌مجید وفایی شاهی ★

★‌ عکس: ‌رضا زارع ★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات