استاندار يزد خبر داد:

افزايش 54 درصدي كشفيات مواد مخدر در استان يزد

استاندار يزد در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از افزايش 54 درصدي كشفيات مواد مخدر در استان يزد خبر داد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز دوشنبه 26 بهمن‌ماه نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر با حضور استاندار يزد، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر، دادستان، فرمانده نيروي انتظامي استان و اعضاي اين شورا در سالن زنده‌یاد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تقدير از نيروي انتظامي استان و دستگاه‌های امنيتي و اطلاعاتی استان در مبارزه با مواد مخدر افزود: در سال جاري بيش از 36 تن انواع مواد مخدر از سوي نيروي انتظامي و نهادهای اطلاعاتی کشف‌شده كه رشد قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.
«سید محمد ميرمحمدي» تأكيد كرد: نيروي انتظامي اقدامات مطلوبي را درزمینه ناامن سازي محورهاي قاچاق مواد مخدر صورت داده که اين عامل باعث شده است تا قاچاقچيان مواد مخدر با مشكل جابجایی و قاچاق مواد مخدر روبرو شوند.
استاندار يزد با اشاره به اينكه تجربه نيروي انتظامي در كشف و شناسايي جا سازهای مواد مخدر افزایش‌یافته است اظهار داشت: ضرورت دارد مردم با همكاري و همياري بیشتر به موفقيت نيروي انتظامي و بحث مبارزه با مواد مخدر کمک نمایند.
ميرمحمدي پاک‌سازی موزاییکی استان از وجود معتادين و توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر را يكي از طرح‌های اساسي اين حوزه دانست و اذعان داشت: در اين طرح منطقه به منطقه استان تحت پوشش برنامه‌های پيشگيري، شناسايي و درمان معتادان قرار می‌گیرد كه می‌تواند در كاهش آسیب‌های اجتماعي مؤثر باشد.


اجرای پایلوت طرح دادگاه درمان محور در استان


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به طرح «دادگاه درمان‌مدار» گفت: اين دادگاه درواقع قرار است طلاق‌هایی كه عامل ناشی از اعتياد يكي از زوجين است را كاهش دهد.
این مقام مسئول ادامه داد: با فرايندي كه در این طرح تعریف‌شده است، افراد قبل از طلاق تحت مراقبت‌های شديد و حساب‌شده قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود تا به روند عادی زندگي بازگردند و از طلاق آن‌ها جلوگيري شود.
ميرمحمدي در پايان اظهار اميدواري كرد: با اجراي اين طرح كه به‌صورت پايلوت صرفاً در استان يزد و تهران اجرا می‌شود، موفقیت‌های مطلوبي نصيب استان شود و مشكلات اين حوزه كاهش يابد.


كشف بيش از بالغ‌بر 31 تن مواد مخدر در استان توسط نیروی انتظامی


 فرمانده نيروي انتظامي استان يزد در این نشست بابیان اينكه در سال جاري بيش از 31 تن انواع مواد مخدر در استان يزد کشف‌شده است، افزود: در سال جاري 41 مورد باند قاچاق و توزيع مواد مخدر متلاشي شد.
«ايرج كاكاوند» تأكيد كرد: 2 هزار و 100 نفر از معتادين داراي شاكي در سطح شهر جمع‌آوری و تحويل اردوگاه و کمپ‌های ترك اعتياد شده‌اند.
وي با اشاره به اينكه اقدامات خوبي در حوزه محورهاي قاچاق مواد مخدر در استان انجام‌شده است تصريح كرد: كشفيات در استان به‌واسطه اقدامات صورت گرفته افزایش‌یافته است به‌طوری‌که در اين زمينه استان يزد رتبه چهارم را كسب كرده است.
كاكاوند بابیان اينكه نيروي انتظامي نيازمند ياري و همكاري ديگر دستگاه‌های اجرايي است افزود: در سال جاری 4 هزار 792 نفر متهم درزمینه قاچاق، توزيع و نگهداري كنندگان مواد مخدر دستگیرشده‌اند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات