معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

افزایش مشارکت بانوان یکی از راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : رسالت همه ما ارتقای مشارکت بانوان در همه زمینه ها و شناخت توانمندیها و ظرفیتهای زنان ایرانی است و افزایش مشارکت بانوان یکی از راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد صبح چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه آیین افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندیهای زنان استان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، رئیس اداره طرح، برنامه و امور استانها و توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور، مدیران کل دفتر امور بانوان و خانواده، دفتر امور روستایی و شوراها و روابط عمومی استانداری یزد و تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم افتتاحیه اظهار داشت : چیزی که ارزشمند است اینکه امروز پس از گذشت سالها از پیروزی انقلاب اسلامی و رسالتی که انقلاب برای فراهم کردن مشارکت و حضور مؤثر بانوان در عرصه های مختلف داشته است، کم کم زنان ایرانی آن باور لازم را به دست آورده اند و امروز عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی لبریز از هنرمندیها ، هنرنمایی و حضور مؤثر بانوان است.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد : اگر بتوانیم مشارکت بانوان را ارتقاء بخشیم سطح خوبی از مشارکت جامعه را افزایش داده ایم زیرا بانوان نیمی از جمعیت فعال جامعه را تشکیل می دهند و از طرف دیگر به دلیل نقش تأثیرگذاری که زنان در خانواده دارند هر اقدام و قدمی در رابطه با ارتقاء مشارکت و توانمندسازی بانوان برداشته شود اثر آن را در خانواده و سایر بخشهای جامعه خواهد گذاشت.
وی افزود : خوشبختانه استان یزد از ظرفیتها و توانمندیهای بسیار خوبی در بین جامعه بانوان برخوردار است و هدف اصلی برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندیهای بانوان استان یزد نیز معرفی این توانمندیها و ظرفیتها به مردم استان است .
"طالبی" عنوان کرد : البته تمام توانمندیهای بانوان در یک نمایشگاه قابل عرضه نیست و بسیاری از توانمندیها و ظرفیتهای معنوی در درون جامعه زنان وجود دارد که باید زمینه برای ظهور آنها فراهم شود.


معرفی فرصتهای شغلی زنان استان در نمایشگاه


در ابتدای این مراسم افتتاحیه مديرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی فرصتهای شغلی زنان در جامعه ، معرفی زنان کارآفرین استان، حمایت از زنان سرپرست خانواده و آسیب پذیر ، معرفی توانمندیهای بانوان، بازاریابی برای عرضه و فروش محصولات زنان کارآفرین و هدایت نسل جوان از رشته های تئوری به مشاغل فنی و حرفه ای عنوان کرد.
"فخرالسادات خامسی هامانه" گفت : همراه با برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندیهای بانوان استان یزد برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی از قبیل برنامه های مشاوره ای مذهبی ، حقوقی و خانواده ، پاسخ به سؤالات شرعی، تغذیه سالم ، بهداشت جسمی و روانی ، موسیقی سنتی و محلی، تئاتر خیابانی، شب شعر و نقد کتاب برگزار می شود.
وی اظهار داشت : این نمایشگاه به همت دفتر اموربانوان و خانواده استانداری و با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ، اداره کل روابط عمومی استانداری، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، شرکت نمایشگاههای تجاری بین المللی منطقه یزد و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان یزد در دو بخش عرضه توانمندیهای بانوان و فروش محصولات و دستاوردهای آنها برگزار می شود.
گفتنی است نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندیهای بانوان استان یزد از تاریخ 16 لغایت 18 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان در حال برگزاری است و علاقه مندان می توانند صبح ها از ساعت 9 الی 12:30 و بعدازظهرها از ساعت 17 الی 21:30 از این نمایشگاه بازدید نمایند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات