معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي :

اقبال جامعه به رسانه ها و مطبوعات محلي بيشتر شده است

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت : سهم مطبوعات سراسري در جذب مخاطب روز به روز در حال كاهش است و اقبال جامعه به رسانه ها و مطبوعات محلي بيشتر شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد سومين جشنواره استاني و دومين جشنواره منطقه اي مطبوعات و خبرگزاريهاي استان يزد سه شنبه شب 5 اسفند ماه با حضور استاندار يزد، معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد و برخي ديگر از مسئولين استاني در تالار فرهنگ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد برگزار شد.
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت : الگوي مصرف رسانه ها در كشور در حال تغيير است و قطعاً مطبوعات محلي آينده بسيار خوبي خواهند داشت و رويكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حمايت از رسانه ها و نشريات محلي است.
حسين انتظامي يكي از شعارهاي دولت تدبير و اميد را واگذاري كارها به مردم دانست و افزود : براي تحقق شعار برون سپاري از تشكلها، صنوف و بنگاههاي مطبوعاتي حمايت خواهيم كرد و بنگاههاي مطبوعاتي را توسعه خواهيم داد.
وي با تأكيد بر شفاف سازي فعاليتها و رقابتها ادامه داد : رويكردهاي بعدي دولت، اصلاح و كارآمدي قوانين و مقررات است.در سال 88 قانوني به نام دسترسي آزاد به اطلاعات توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب و ابلاغ شده اما در دولت دهم كسي به آن توجه نكرد و در حال حاضر كارگروه آن تشكيل شده است.
انتظامي گفت : قانون دسترسي آزاد به اطلاعات بيانگر اين است كه هرچه براي مردم حق و تكليف ايجاد مي كند دولت حق ندارد آن را محرمانه بداند و بايد اين اطلاعات را در اختيار مردم به شكل عمومي قرار دهند.
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد : با اجراي صحيح و فراگير اين قانون رانت اطلاعاتي از بين خواهد رفت و راه مبارزه واقعي با فساد صورت خواهد گرفت.
در ابتداي سومين جشنواره استاني و دومين جشنواره منطقه اي مطبوعات و خبرگزاريهاي استان يزد علي غياثي مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد و دبير جشنواره گزارشي از روند اجراي جشنواره و تعداد آثار ارسالي به جشنواره از اهالي مطبوعات استانهاي فارس، خراسان جنوبي و يزد ارائه داد.
در پايان اين مراسم از نفرات برتر سومين جشنواره استاني و دومين جشنواره منطقه اي مطبوعات، خبرگزاريها و سرپرستي هاي روزنامه هاي سراسري استان يزد با اهداي تنديس جشنواره، لوح تقدير و هداياي نقدي تقدير شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات