اقتصاد دانش بنیان، کسب و کارهای خانگی و ارائه تسهیلات؛ مهمترین رویکردهای استان برای ایجاد اشتغال بانوان

استاندار یزد با اشاره به رویکردهای استان یزد برای ایجاد زمینه اشتغال برای بانوان، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان، کسب و کارهای خانگی و ارایه تسهیلات برای راه اندازی مشاغل، می تواند ظرفیت های خوبی را برای اشتغال بانوان استان ایجاد کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در مراسم بزرگداشت زن که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به صورت ویدیو کنفرانسی و به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به بالاتر بودن نرخ بیکاری بانوان استان به نسبت میانگین کشوری، گفت: مسائل اقتصادی و اجتماعی، موجب افزایش تقاضای کار از سوی بانوان استان شده که افزایش نرخ بیکاری را در پی داشته است.
وی اضافه کرد: به دلیل ترسیم اطلس اشتغال یزد برای مردان و توسعه صنعتی و معدنی، امکان پاسخگویی مناسبی برای این تقاضا ها وجود نداشت.
استاندار یزد با اشاره به رویکردهای استان یزد برای ایجاد اشتغال برای بانوان، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان، کسب و کارهای خانگی و ارایه  تسهیلات برای راه اندازی مشاغل، می تواند ظرفیت های خوبی را برای ایجاد اشتغال بانوان استان فراهم کند.
وی گفت:  با همکاری و همفکری بانوان تحصیلکرده، بانوان فعال در حوزه های اجتماعی و بهره گیری از تجربیات بانوان کارآفرین، می توان ظرفیت های خوبی را در زمینه اشتغال بانوان ایجاد کرد.
دکتر طالبی در ادامه بر ضرورت فراهم سازی زمینه ها و ایجاد انگیزه در بانوان برای تاثیر گذاری بیشتر بر جامعه تاکید کرد و افزود:  یکی از زمینه هایی که شاهد حضور کم رنگ بانوان هستیم، کاندید شدن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است که باید با تقویت خود باوری آنها، زمینه مشارکت بیشترشان فراهم شود.
دکترطالبی با بیان اینکه در مجموعه استانداری یزد سعی شده تا زمینه حضور بانوان در بخش های مختلف فراهم شود، اظهارداشت: استفاده از بانوان در پست هایی همچون معاون استاندار، بخشدار و دهیار از جمله اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر در این رابطه است.
وی ادامه داد: پس از معرفی مهندس فداکار به عنوان اولین معاون بانوی استانداری استان یزد، وزارت کشوربا تشویق استانداران برای انتصاب معاون زن، موجب اجرایی شدن این رویکرد در ۱۷ استان کشور شد.
وی با تاکید بر ضرورت مساعدت بانوان موفق حوزه های مختلف برای تعمیم خودباوری در جامعه زنان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت و تلاش بانوان موفق در این زمینه، شاهد حضور و درخشش بیشتر بانوان استان در عرصه های  مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دیگرموارد باشیم.
شایان ذکر است در این برنامه از ۱۸ بانوی منتخب استان به نیابت از بانوان موفق و تلاشگر استان در حوزه های مختلف، تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، رونمایی از پوستر پویش " نذر بانوی مهربان" از جمله دیگر برنامه های این نشست بود.
این پویش به ابتکار دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و به منظور تشویق جامعه برای شرکت دراقدامات خیر و خداپسندانه راه اندازی شده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات