مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري يزد خبر داد:

اقتصاد مقاومتي و توسعۀ پايدار رويكرد نخستین نمايشگاه توانمندي روستاييان يزد

نخستين نمايشگاه توانمندي‌هاي روستاييان استان از تاریخ 24 تا 28 شهريورماه در محل دائمي نمايشگاه هاي یزد برگزار مي شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، «محمود شاكري شمسي» در جلسۀ ستاد اجرايي نمايشگاه توانمندي هاي روستاييان استان يزد با اشاره به اينكه اين نمايشگاه از تاریخ 24تا28 شهريورماه امسال در محل دائمي نمايشگاه هاي یزد برگزار مي شود گفت: شعار نمايشگاه «روستاي نمونه، اقتصاد مقاومتي و توسعۀ پايدار» است.
شاكري شمسي بيان كرد: نمايشگاه توانمندي هاي روستاييان براي اولين بار است که در استان برگزار مي شود و شايسته است دستگاه‌هاي اجرايي به اين نمايشگاه از منظر اداري نگاه نكرده و خود را محدود به چارچوب هاي خشك اداري نكنند.
وي گفت: اين نمايشگاه در فضايي بالغ بر سه هزار و500 مترمربع برگزار مي شود كه حدود هزار و 500 مترمربع از آن به صورت باز است.
شاكري شمسي ادامه داد: از اين رو، براي هر شهرستان يك غرفه در سالن اصلي با مساحتي بالغ بر 150 مترمربع و يك غرفه فرعي به مساحت 100مترمربع در فضاي روباز در نظر گرفته شده است، همچنين يك سالن با ظرفيت نزديك به دو هزار نفر براي برگزاري مراسم شب روستا با هدف معرفي جاذبه هاي گردشگري و توانمندي هاي شهرستان، معرفي مشاهير و اجراي برنامه هايي با حضور هنرمندان، شعرا و گروه هاي موسيقي در نظر گرفته شده است.
مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري با بيان اين مطلب كه اين نمايشگاه مقدمه اي براي حضور پر رنگ و مؤثر استان در نمايشگاهي است كه دي ماه امسال با حضور استان هاي سراسر كشور در تهران برگزار مي شود، افزود: بر اساس ارزيابي هايي كه از سوي اين دفتر انجام خواهد شد غرفه هاي برتر در اين نمايشگاه اجازه حضور در نمايشگاه تهران را خواهند يافت.
شاكري شمسي بیان کرد: نمايشگاه توانمندي‌هاي روستاييان استان از جنبه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي قابل تحليل و بررسي است.
وي گفت: اين نمايشگاه فرصتي براي شناساندن توانايي‌هاي روستاييان، عرضه و فروش محصولات، جذب سرمايه گذار، معرفي جاذبه هاي تاريخي و گردشگري، معرفي روستاي نمونه، معرفي مشاهير و افتخارات روستا، معرفي فرهنگ بومي، صنايع دستي و توليدات فرهنگی است.
مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در اين نمايشگاه، غرفه هايي نيز براي ارائه خدمات دستگاه ها و سازمان هاي ذيربط در امور روستاها منظور شده است تا بازديد كنندگان در جريان گزارش اقدامات و فعاليت هاي دستگاه هاي مذكور مرتبط با روستاها قرار گيرند.
گفتنی است معرفي و ارائۀ مزاياي صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر كه 89 هزار نفر مشمول اين صندوق و 900خانوار در حال دريافت انواع مستمري‌هاي اين صندوق هستند از ديگر اهداف برگزاری اين نمايشگاه است.
 

425238954_117926.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات