مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

اقتصاد و فرهنگ، چشم به تعامل و مدیریت جهادی بانوان دوخته است

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، در نشست مشترک نمایندگان زن دستگاه های این شهر، مدیریت جهادی و تعامل بانوان در اجرای برنامه های سرمایه ای استان را لازمه تحقق ارتقاء اقتصاد و فرهنگ دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه" صبح پنج شنبه، 26 آذر، در نشست مشترک نمایندگان زن دستگاه ها که در فرمانداری یزد برگزار شد، با اشاره به نقش رویکرد ناکارآمد آموزش در ضعیف شدن باور ها و اندیشه های ارزشی فرزندان امروز، به لزوم برگزاری نشست های علمی و آموزشی در سه مقوله مذهب، فرهنگ و سلامت و روان زنان تأکید کرد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، خواستار ورود متولیان امور بانوان استان به نوآوری در برنامه های علمی و آموزشی در حوزه زنان و خانواده و همچنین دوری از روش های کلیشه ای در رویکرد برنامه هایشان شد.
وی با اشاره به محدودیت های موجود به ویژه محدودیت بودجه و نیروی انسانی در برگزاری نشست های علمی و آموزشی، جشنواره و همایش ها از سوی یک دستگاه، به تعامل میان بخشی تأکید کرد و دستگاه های موفق در این مورد که با همکاری سایر دستگاه ها به برگزاری برنامه های جمعی پرداخته اند را نام برد و مورد تقدیر قرار داد.
این مقام مسئول، نمایندگان زن دستگاه ها را بازوان اجرایی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد دانست و با این گفته که، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی چشم به تعامل بانوان دوخته است»، همگام بودن نمایندگان زن استان در امور اجرایی به ویژه مبحث آموزش که موضوع اصلی این جلسه بود را خواستار شد.


فرماندار یزد:لزوم استفاده از سلاح علم برای اصلاح ساخت فکری جامعه


"محمود شاکری شمسی"، فرماندار یزد نیز در این نشست با تأکید به مؤثر بودن همایش های برگزار شده از سوی نماینده زن اجرایی شهر یزد، به لزوم مقوله آموزش برای هدایت رفتار افراد جامعه پرداخت و گفت: ما معتقد به استقلال اعضای جامعه به ویژه فرزندان آینده هستیم که این مهم از طریق آگاهی بخشی به بانوان و در نتیجه نشست های آموزشی محقق می شود.
"خدیجه نجفی"، نیز لازمه تحقق حقوق زنان در جامعه کنونی را آگاهی بخشی جامعه اعم از زن و مرد در خصوص نقش سنتی و اجتماعی و همچنین حقوق زنان عنوان کرد و به نقش مقوله آموزش در این خصوص پرداخت.
مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده و دبیر این نشست، در میان سخنان خود، با اشاره به جدا سازی برخی اندیشه های نادرست سنتی از اندیشه های متعالی دین اسلام، استفاده از سلاح علم برای اصلاح ساخت فکری جامعه در این خصوص را نقش آفرین دانست.
گفتنی است، در نشست مشترک نمایندگان زن دستگاه های شهر یزد که فرماندار یزد و معاون سیاسی و اجتماعی وی نیز حضور داشتند، فرماندار و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، شنوای گفته ها و پرسش های نمایندگان زن دستگاه ها در خصوص مباحث مربوط به حمایت دولت از زنان شاغل نیز بودند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات