معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

الزام دستگاه‌های دولتی به شناسایی و ثبت اطلاعات املاک دولتی در استان

جلسه بررسی قانون حدنگار و ثبت املاک دستگاه‌های دولتی در راستای تشکیل بانک اطلاعاتی املاک و اموال این دستگاه‌ها و ثبت نقشه تمام فعالیت ها و خدمات آنها در استان، اجرای قانون حدنگاری و همچنین اجرای "‌بند د تبصره ۱۲ قانون بودجه کشور"، با حضور مدیران دستگاه‌های دولتی و نظارتی استان در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد برگزار شد.‌

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه ضمن برشمردن اهمیت اجرای این قوانین، ضرورت تکمیل سامانه ها و بانک های اطلاعاتی مربوطه در اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل اقتصاد و دارایی و سامانه SDI در استانداری و همچنین در جهت جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه های دولتی، از آنها خواست نسبت به ارائه برنامه اجرایی و زمان‌بندی برای اجرای این قوانین اقدام ‌کنند و نتیجه را حداکثر تا یک ماه آینده گزارش دهند.
"محسن صادقیان" همچنین با اشاره به اهمیت کاداستر اراضی دولتی، ملی، موات و اراضی زراعی و باغی توسط دستگاه های اجرایی مربوطه و اخذ سند مالکیت و رفع تعارضات و تداخلات بین دستگاه های دولتی، از تمام دستگاه های دولتی خواست ‌همه توان عملیاتی خود را برای اجرای این موضوع به‌کار گیرند.
وی ضمن تاکید بر ثبت اطلاعات املاک دولتی در سامانه سادا تا یک ماه آینده، افزود: اگر دستگاه های دولتی نسبت به ورود اطلاعات در سامانه سادا اقدام نکنند، استانداری راسا به شناسایی املاک و زمین های دولتی اقدام می کند.
‌صادقیان خاطرنشان کرد: اگر زمینی شناسایی شد که دستگاه های دولتی ‌استان در سامانه سادا ثبت نکرد‌ه‌اند، استانداری املاک مذکور را به عنوان اموال مازاد شناسایی کرده و راسا اداره کل اقتصاد و دارایی نسبت به فروش آنها طبق قانون بودجه اقدام می کند.
"علی کریمی" مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای قانون حدنگاری املاک و حقوق دستگاه های دولتی، بر اجرای این قانون و هماهنگی بین دستگاه هایی که متولی امر زمین ‌هستند، ازجمله اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تاکید کرد.
"علی نمازی" مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز در این ‌نشست بر اهمیت وارد نمودن اطلاعات املاک و اموال دولتی در سامانه سادا اشاره کرد و بر اجرای این مهم از سوی دستگاه های دولتی در سال جاری تاکید نمود.
"محمدرضا حدادزاده" دادستان یزد هم در این جلسه بر اهمیت اجرای قانون حدنگاری توسط دستگاه های دولتی و همچنین وارد کردن اطلاعات اموال در سامانه سادا اشاره کرد ‌و بر اجرای این قوانین توسط دستگاه های دولتی در مهلت محدود یک ماهه  تاکید نمود.
وی اجرای این قانون را برای کنترل بهتر اموال دولتی و کاهش اختلافات بین مردم و دستگاه های دولتی ضروری برشمرد و بر اجرای این مهم در سال جاری تاکید کرد.
"سهراب شکربیگی" مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز با اشاره به لازم الاجرا بودن این قوانین از سوی دستگاه های دولتی، از آنها خواست در مهلت مقرر شده نسبت به اجرای قوانین اقدام کنند.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات