مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری :

امروزه لزوم حضور سازمان های مردم نهاد در تمامی حوزه ها امری آشکار و بی بدیل محسوب می شود

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گفت : سمن ها باید خود را بازوان اجرایی دولت ها و یار و مددکار ارگان های دولتی در اجرا و انجام امور بدانند نه آنکه دولت ستیز و دولت گریز باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، " فخر السادات خامسی هامانه " روز پنج شنبه 4 دی ماه در جلسه ی هم اندیشی با سازمانهای مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده که به منظور هم اندیشی در خصوص ارائه طرح توسط سمن های فعال در استان با محوریت تکمیل و روز آمد کردن بانک اطلاعات سازمانهای مردم نهاد زنان و خانواده استان یزد و مبارزه با آسیبهای اجتماعی در سالن شهید موحدین استانداری برگزارشد، گفت: تشکل های مردم نهاد که در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی طرحی را مد نظر دارند باید در طرح های مورد نظر خود به بحث اعتیاد ، خانواده ، بحث های حاشیه ای و همچنین آموزش سلامت و بهداشت توجه نمایند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در این جلسه اظهار داشت: امروزه لزوم حضور سازمان های مردم نهاد در تمامی حوزه ها امری آشکار و بی بدیل در جهان محسوب می شود .
وی ادامه داد: تمام حکومت های دنیا واقفند که نمی توان بار تمام مسئولیت های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی را بر دوش دولت انداخت و انتظار موفقیت داشت و مشارکت شهروندان از طریق ساز و کارهای تعریف شده امری لازم و ضروری است .
خامسی در ادامه گفت: این مشارکت به معنی بسیج نیروها، سهیم بودن در مسئولیت ها ، تقسیم کارها ، همکاری های مشترک و قدرت و تفويض اختيارات است که در همه ی اینها امر مهم خود باوری، خود اتکایی و عدم تمرکز وجود دارد بنابراین این موارد نه تنها از قدرت و اهمیت دولتها می کاهد بلکه راهی مطمئن وشایسته جهت پیشرفت و اهمیت دولتها است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این مشارکت ها تا حد بسیار زیادی بستگی به کمیت و کیفیت ورود دولت و نهاد های دولتی به امرمشارکت سمن ها در امور دارد و از طرفی دیگر نوع بینش ، برخورد و تلقی سازمانهای مردم نهاد نسبت به حوزه فعالیت و قدرت و اختیارشان هم حائز اهمیت است .
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود: سمن ها باید خود را بازوان اجرایی دولت ها و یار و مددکار ارگان های دولتی در اجرا و انجام امور بدانند نه آنکه دولت ستیز و دولت گریز باشند.
خامسی با اشاره این موضوع که در ماده 230 برنامه پنجم به توسعه توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده تاکید شده است ، گفت: یکی از حوزه های فعالیت سمن ها در سال های اخیر مشارکت آنها در امر ساماندهی مباحث حوزه زنان و خانواده در کشور است که استفاده از ظرفیت سمن ها در طر ح های پژوهشی و راهبردی جهت شناخت مسائل و چالش های پیش روی زنان و خانواده می تواند امری تاثیر گذار در پیشبرد امور در این حوزه باشد.
وی تصریح نمود: بر اساس تحقیق ارائه شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس در سال گذشته با توجه به وظایف محول شده مرکز زنان و خانواده در برنامه چهارم و پنجم توسعه و اعتبارات تحقق یافته به این مرکز بر اساس "حمایت از تشکل ها و مشارکت اجتماعی جوانان و زنان "، این مرکز اقدام به سازمان دهی و توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد زنان و خانواده کرده است و مواردی از قبیل راه اندازی بانک اطلاعات سمن ها در حوزه زنان و خانواده ،حمایت مالی از طرح های ارسالی سمن ها در حوزه زنان و خانواده ، برگزاری نشست های آموزشی منطقه ای و استانی از سوی مرکز امور زنان و خانواده و ایجاد شبکه اجتماعی سمن ها حوزه زنان و خانواده توسط مرکز پژوهش اعلام شده است .
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری يزد افزود: معاون محترم ریاست جمهوری در امور زنان در دولت تدبیر و امید به شکلی جدی و البته هدفمند و نهادمند به بحث سمن های فعال در حوزه زنان و خانواده ورود پیدا کرده که نمونه آن نشست های تخصصی برگزار شده در این مدت بوده که می توان به نشست منطقه ای مشهد اشاره نمود.
خامسی در پایان گفت: یکی از مواردی که در حال پیگیری است و امیدواریم که روال قانونی آن نیز به درستی پیموده شود و شاهد نتایج خوب و پر بار در این زمینه باشیم، بحث حمایت مالی از طرح های ارسالی سمن ها در حوزه زنان و خانواده است .

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات