امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شورای اسلامی استان یزد و کمیته امداد

با حضور رئیس شورای اسلامی استان ‌و مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (‌ره)، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و شورای اسلامی استان یزد با هدف ترویج و توسعه فرهنگ زکات، انفاق و نیکوکاری امضا شد.

به گزارش ‌اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "سیدمحمود ‌میرابوالقاسمی" نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی استان در این نشست که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر، گفت: از آموزه های دینی و قرآنی ما بحث احسان و نیکوکاری است که با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، کمیته امداد حضرت امام خمینی(‌ره) تشکیل شد و خوشبختانه از زمان تاسیس تاکنون خدمات زیادی به محرومان، مستمندان و ‌ایتام انجام شده که از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
میرابوالقاسمی تاکید کرد: لازم است اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری های استان تمام توان خود را در حمایت از از برنامه های کمیته امداد حضرت امام(‌ره) به کار گیرند.
نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها ادامه داد: توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: لازم است در استان عوامل به وجود آمدن فقر شناسایی و با برنامه‌ریزی دقیق و جامع این عوامل ریشه کن ‌شود ‌و در این راستا استفاده از ظرفیت‌های قانونی ازجمله قانون برنامه ششم توسعه در بحث حمایتی کمیته امداد ضروری است.
میرابوالقاسمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین شورای اسلامی استان و کمیته امداد حضرت امام(‌ره) به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت در قالب نهضت احیای زکات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف به امضای طرفین رسیده است.

"محمد شجاعان" مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و نقش آن در دست‌یابی به عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت از چهره اسلامی، گفت: بهره‌گیری از عواید و منافع موضوع تفاهم‌نامه به نفع فقرا و نیازمندان و همچنین ارائه گزارش از نحوه هزینه کرد زکات دریافتی ازجمله تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه است.

گفتنی است این تفاهم‌نامه در هفت ماده و به مدت دو سال به امضای‌ رئیس شورای اسلامی استان و مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(‌ره) رسیده است.

‌★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

‌★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات