معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد:

انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت در آموزشِ مدیریت بحران

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: لازم است با وجود همۀ مشکلات مشاهده‌شده و گزارش‌های جانی و مالیِ ارائه شده در حوادث طبیعی، به ایمن‌سازی روی‌آوریم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که مانع هدر رفت سرمایه‌ها شویم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روزدوشنبه 27 دی ماه با حضور استاندار یزد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استان و جمعی از فرمانداران، شهرداران، بخشداران، مدیران استان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این نشست بیان کرد: تغییر اقلیم واقعیتی است که جهان با آن روبه‌رو است و تبعات آن نیز تغییر نوع بارش و میزان بارش، کمبود آب و در نتیجه برداشت از سُفره‌های آب زیرزمینی است.
«اسماعیل نجّار» با بیان اینکه این وضعیت تنها منحصر به استان یزد نیست، گفت: کاهش پوشش گیاهی، بیابان‌زایی و گردوغبارها عواملی است که اقتصاد و سلامت جامعه را به خطر انداخته و کشور گریبانگیر آن است.
وی ادامه داد: مدیریت آب و استفادۀ بهینه از آن در استان یزد از گذشته تاکنون زبانزد بوده و همّت مردم یزد و مدیریت درست در همۀ زمینه‌ها به‌ویژه در بخش آب ضروری است تا بتوانند با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: هم‌اندیشی‌ با مسئولان استان یزد دارای نتایج و تصمیماتی بوده است و نشان‌دهندۀ اینکه می‌توان در خصوص برخی بحران‌های استان یزد اقدامات مؤثری انجام داد.
وی به مشکلات بودجه‌ای دولت اشاره کرد و گفت: در نظر است برای تأمین اعتبار در سه حوزۀ مطالعات فرونشست زمین و بررسی راهکارهای برون‌رفت از آن، لایروبی برخی قنات‌های یزد و مبارزه با مگس مدیترانه‌ای که خسارت‌های بسیاری به بخش کشاورزی وارد کرده است، اقدام شود.
نجّار افزود: ایمن‌سازی بسیاری از حوادث بر عهدۀ دولت است و شاهد بوده‌ایم بسیاری از کشورها توانسته‌اند با بهره‌گیری از علم و نظارت و هدایت و نیز استفاده از امکانات و ابزار مدرن تا اندازۀ بسیاری از بروز خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری کنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار امیدواری کرد: استان یزد که در آموزشِ مدیریت بحران به عنوان پایلوت انتخاب شده است با مدنظر قرار دادنِ رویکرد آموزشی از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند.
وی افزود: در نظر است 500 هزار نفر در استان یزد آموزش‌های بحران را ببینند که تاکنون 163 هزار نفر این آموزش‌ها را دیده‌اند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان سخنان خود مطرح کرد: آیا وقت آن نرسیده است که ساختمان‌ها به درستی ساخته شود؟، به درستی بر ساخت و سازها نظارت شود؟، از مصالح استاندارد استفاده شود؟ و با وجود همۀ مشکلات مشاهده‌شده و گزارش‌های جانی و مالیِ ارائه شده در حوادث طبیعی، به ایمن‌سازی روی‌آورد و به‌گونه‌ای عمل کرد که مانع هدررفت سرمایه شد.
در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از امدادگران برتر استان در حوزۀ مدیریت بحران تجلیل شد.
گفتنی است در سفر دو روزۀ معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان یزد مشکلات سه شهرستان ابرکوه، مهریز و تفت در حوزۀ بحران‌های طبیعی و خشکسالی بررسی و در مورد بحران‌های این شهرستان‌ها و نیز دیگر بحران‌های استان تصمیم‌گیری شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات