استاندار يزد در همايش روز دهياري و شهرداري:

انتخاب اعضای شوراها و دهیاران از بین مردم یکی از افتخارات نظام در تأیید مردم‌سالاری است

استاندار يزد با بيان اينكه انتخاب اعضای شوراهاي شهر و روستا و دهیاران از بین مردم یکی از افتخارات نظام در تأیید مردم‌سالاری ديني است، گفت: زنجیره مدیریت در کشور زمانی تکمیل می‌شود که کار مدیریت و نظارت بر امور از سوي مردم آغاز شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، همایش بزرگداشت روز دهیاری و شهرداری با حضور «محمود زماني قمي» استاندار يزد، «محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمرانی استانداري، «محمدرضا تابش» نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، «هادي مقيمي» فرماندار شهرستان اردكان، «حجت الاسلام والمسلمين حسين زاده» امام جمعه عقدا، جمعی از مدیران کل، بخشداران، دهیاران و شهرداران در روستای وراعون از توابع بخش عقدای اردکان برگزار شد.
استاندار يزد در این همایش که به‌منظور گرامی‌داشت چهاردهم تیرماه روز شهرداري ها و دهياري ها و نیز بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش‌های تابعه شهرستان اردکان برگزار شد، با ابراز خرسندی از پیشگامی شهرستان اردکان در گراميداشت این روز، از تلاش‌های فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهاي استان تقدیر کرد.
«محمود زمانی‌قمی» گفت: زنجیره مدیریت در کشور زمانی تکمیل می‌شود که کار مدیریت و نظارت بر امور از سوي خود مردم آغاز شود.
استاندار یزد ادامه داد: انتخاب اعضای شوراهاي شهر و روستا و دهیاران از بین مردم یکی از افتخارات نظام در تأیید مردم‌سالاری ديني است و به‌واسطه این فرآیند، می‌توان به بازگشت جمعیت به روستاها و آبادانی بيشتر آنها امیدوار بود.
وي افزود: مدیریت مناسب دهیاران می‌تواند مهاجرت معکوس به روستاها را رقم بزند.
زمانی‌ قمی ضمن گراميداشت روز قلم نيز بیان كرد: پس از خلق عالم و آدم، انسان به خواندن و نوشتن خطاب شده است و نعمتی بزرگتر از آنها وجود ندارد.
استاندار یزد با بیان اهمیت قلم و گراميداشت مقام و جايگاه نویسندگان، اظهار امیدواری کرد: نویسندگان بتوانند شرافت، قداست و کیان قلم را حفظ کنند.
فرماندار اردکان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به اصل شوراها در قانون اساسی، اجرای آن در سال ۱۳۷۸ را از افتخارات دولت اصلاحات و نظام جمهوري اسلامي ايران دانست.
«هادی مقیمی» ادامه داد: شوراها نهال مردمی و اصیلی است که در سالیان متمادی مورد غفلت واقع گردیده بود و با تشکیل آنها، مردم‌سالاری در کشور تقویت شد.
مقيمي خاطرنشان كرد: با واقع‌بینی درخصوص شرایط و امکانات کشور، درصورت تحقق وعده‌های داده‌ شده بخش مهمی از مشکلات روستاییان و نارضایتی‌های احتمالی مرتفع خواهد شد.
در ادامه این نشست مشکلات شهرها و روستاهای شهرستان اردكان مطرح شد، درخصوص آنها تصمیم‌گیری و دستور اقدامات لازم براي رفع مشكلات صادر گرديد.
گفتنی است در پایان این همایش از دهیاران بخش‌های عقدا، خرانق و مرکزی شهرستان اردكان با اهداي لوح تقدير، تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات