انجمن مفاخر استان به رياست استاندار تشكيل جلسه داد

استاندار يزد جايگاه انجمن مفاخر استان را جايگاهي والا دانست كه مي تواند در امر تصميم گيري، هدايت و چارچوب سازي اين مباحث نقش محوري را ايفا كند و به همين دليل مقرر است تا در اين جلسه با همفكري، مشخص شود تا چگونه مي توان از ظرفيتهاي موجود حداكثر بهره برداري را نمود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، اولين جلسه انجمن مفاخر استان يزد، در دولت تدبير و اميد صبح سه شنبه 25 فروردين ماه در دفتر استاندار با حضور نماينده ولي فقيه در استان، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون اداره كل اجتماعي، فرهنگي استانداري و حجج اسلام و المسلمين معزالديني و موسوي زاده و به رياست استاندار يزد تشكيل شد.
"سيدمحمد ميرمحمدي" در اين جلسه هدف از برگزاري اين نشست را استفاده از ظرفيت فرهنگي اين انجمن و نظم بخشيدن به مسائل فرهنگي ويژه مفاخر استان دانست و گفت: اين انجمن مي تواند در كنار وظايف محوله، اقدامات مربوط به بزرگان استان را نيز كه در گوشه و كنار و به صورت پراكنده ممكن است انجام شود را ساماندهي نمايد و نتايج مؤثرتري حاصل شود.
استاندار يزد جايگاه انجمن مفاخر استان را جايگاهي والا دانست كه مي تواند در امر تصميم گيري، هدايت و چارچوب سازي اين مباحث نقش محوري را ايفا كند و به همين دليل مقرر است تا در اين جلسه با همفكري، مشخص شود تا چگونه مي توان از ظرفيتهاي موجود حداكثر بهره برداري را نمود.
وي آنگاه تأكيد كرد: انجمن مفاخر استان در معرفي مفاخر بايد همه ديدگاهها، طيفها و سلايق و اقشار را مدنظر قرار دهد.
رئيس انجمن مفاخر استان همچنين يادآور شد: مفاخر استان در همه عرصه هاي فرهنگي،ادبي، ديني، علمي،هنري و اجتماعي و اقتصادي بايد توسط اين انجمن شناسايي شده و برنامه ريزي مناسب جهت تجليل و معرفي ايشان صورت گيرد.
در ابتداي اين نشست غياثي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و دبير اين انجمن، گزارشي از شرح وظايف و حوزه اختيارات انجمن ارائه داد و با اشاره به تاريخچه آن گفت: انجمن مفاخر، مصوب شورايعالي انقلاب فرهنگي در سال 73 است و در استانهاي مختلف داراي شعبه مي باشد و اعضاي آن شامل امام جمعه استان، نماينده مجمع نمايندگان استان در مجلس، استاندار به عنوان رئيس انجمن، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به عنوان دبير و سه نفر از شخصيتهاي علمي و فرهنگي استان مي باشند.
"غياثي" بزرگداشت و مفاخر و شخصيت هاي استان و انتشار آثار ايشان و آشنا نمودن نسل فعلي با چنين بزرگاني جهت فرهنگ سازي و الگوسازي و همچنين ارتقاء سطح كيفي و ضابطه مند نمودن برنامه هاي مربوط به مفاخر استان را از جمله اهداف اين انجمن دانست.
در پايان اين نشست و پس از بحث و تبادل نظر حاضرين دو مصوبه ذيل به تصويب رسيد :
الف : تمامي اشخاص حقيقي و حقوقي استان كه تصميم به برگزاري مراسمي جهت بزرگداشت و معرفي مفاخر در سراسر استان دارند، بايستي با هماهنگي و اخذ نظر موافق انجمن مفاخر استان به اين امر مبادرت ورزند.
ب: فراهم كردن مقدمات امر جهت بزرگداشت "حاج شيخ غلامرضا فقيه خراساني" به عنوان اولويت برنامه هاي انجمن مفاخر در سال جديد به تصويب رسيد.
گفتني است برگزاري جلسات انجمن مفاخر استان، قريب به 7 سال به تعويق افتاده بود كه براي اولين بار پس از اين وقفه، در دولت تدبير و اميد از سر گرفته شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات