استاندار یزد در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن :

انقلاب متعلق به همه مردم و برخاسته از متن مردم است

استاندار یزد در مراسم راهپیمایی 22 بهمن گفت: انقلاب اسلامی متعلق به یک گروه و دسته ای خاص نیست بلکه متعلق به همه مردم است و این انقلاب برخاسته از متن مردم میباشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح چهارشنبه 22 بهمن راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی،نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، استاندار یزد و معاونین وی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد و مسئولین استان در میدان تاریخی امیرچقماق یزد برگزار شد.
در این مراسم، استاندار یزد ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وگرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدای انقلاب، شهیدآیت الله صدوقی(ره) و مرحوم آیت الله خاتمی(ه)، از حضور پرشور و شعف مردم در این راهپیمایی باشکوه تشکر و عنوان کرد: امروز شما مردم زیباییهای بی نظیر و بسیار ارزشمندی را آفریدید و حضور پرشورتان نشان از این دارد که انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و همه مردم در انقلاب، پیروزی و تداوم آن سهیم و شریک هستند.
سید محمد میرمحمدی افزود: جنبش انقلاب به دلیل اینکه ریشه مذهبی داشت همه مردم با هدایتهای مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) زیر یک چتر جمع شدند و با رژیم شاهنشاهی تا بن دندان مسلح به مبارزه پرداختند و به پیروزی رسیدند.
وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم پس از سی و شش سال نه تنها طراوت انقلابی شما مردم کم نشده بلکه روز به روز بر نشاط، شادابی، طراوت و زنده بودن انقلاب اسلامی افزوده شده است.
میرمحمدی اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروز دیگر محدود به یک محدوده جغرافیایی ایران نیست بلکه علاوه بر جهان اسلام بسیاری از کشورها و ملتهای علاقه مند به خود را در برگرفته و شاهدیم که چگونه استقبال از مکتب اسلام در دنیا رو به گسترش است.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: انقلاب ما در زمانی رخداد که دنیا در حال تغییر و تحولات بزرگی بود و انقلاب اسلامی سبب شد نه تنها تحولات بزرگی در ایران رخ دهد و نظام جمهوری اسلامی حاکم شود بلکه تحولات مهمی در جهان شکل گرفت.
استاندار یزد افزود: یک نمونه از این تحولات مهم، فروپاشی بلوک شرق بود و انقلاب اسلامی در مقطع زمانی که دو ابرقدرت در دنیا حاکم بودند با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.
میرمحمدی ادامه داد: یکی دیگر از شعارهای مردم ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و استقلال به این معنا بود که ما روی پای خود ایستاده ایم و با زور و استکبار مبارزه می کنیم و سرسازش نداریم.
وی عنوان کرد: آزادی نیز به این معنا بود که ما ملتی آزاد و سرافراز هستیم و هیچ محدودیتی را نمیتوان بر ما تحمیل کرد و جمهوری اسلامی به این معنا بود که هم مردم در نظام مهم هستند و اصل مسایل را تشکیل میدهند و هم اسلام به عنوان مذهب مردم مسلمان مهم است و هم جمهوری و هم اسلام برای نظام اسلامی مطرح است.
استاندار یزد اظهار داشت: شعار نه شرقی نه غربی از ابتدا سیاست خارجی جمهوری اسلامی را مشخص کرد یعنی ما زیر بار ظلم و ستم شرق و غرب نمیرویم و مستقل و سرافراز عمل میکنیم و خوشبختانه مردم ما درعمل نیز این موضوع را نشان دادند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: علیرغم همه توطیه های داخلی دشمنان اسلام و انقلاب، همه ترفندهایی که بکارگرفتند، همه گونه لطمه ای که خواستند بزنند، حمله مستقیم به طبس و هشت سال جنگی که تحمیل کردند، وقتی کارشان بجایی نرسید به تحریم متوسل شدند و زبونی و ناتوانی خودشان را در اعمال تحریمها نشان دادند.
میرمحمدی در پایان عنوان کرد: دشمنان ما اگر قدرت و مقبولیت داشتند نیاز به تحریم مردم ایران نداشتند و با انواع مشکلاتی که به مردم تحمیل کردند نظیر مشکلات سفر و دارو، این مردم نشان دادند که در صحنه ،آماده، مبارز و انقلابی اند و با دشمن سرساز گاری ندارند.
همچنین در این مراسم نایب رییس مجلس شورای اسلامی مردم یزد را مردمی مومن، با تقوی و دارای علم و دانش دانست و گفت: استان یزد در قلب کویر، قطعه ای درخشان از تمدن ایرانی اسلامی است و مردان و زنان یزدی نمونه ای از کار و تلاش برمبنای علم، آگاهی و تقوی هستند.
ابوترابی فرد افزود: اینکه امروز ایران و جمهوری اسلامی به یک قدرت بزرگ سیاسی تبدیل شده است ثمره شایسته سالاری و مردم سالاری دینی است و برای دستیابی به قله های برتر باید شایسته سالاری و مردمسالار ی دینی را اعتلا ببخشیم و درکشور نهادینه کنیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات