اهدای خون در بین بانوان فرهنگ سازی شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد گفت: آموزش سبک زندگی سالم لازمه داشتن خانواده ای تاثیر گذار در جامعه است.

مهدیه السادات حسینی مطلق در نشست با مدیرکل انتقال خون استان، گفت: خیرمندی مردم استان یزد در طول تاریخ ثابت شده است، ابتدا باید اهمیت و فواید اهدای خون برای مردم تبیین و فرهنگ سازی شود که همین مهم موجب افزایش مطالبه مردم برای اهدای خون می شود. 
وی با بیان اینکه راه اندازی ایستگاه سیار اهدای خون در ادارات نیز می تواند موجب افزایش این امر مهم شود، افزود: در کنار آن می توان بسته های تشویقی ای را برای کارمندان اهدا کننده در نظر گرفت.
 دکتر آقایی، مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ هزار کیسه خون توسط مردم اهدا شده است، گفت: میانگین سنی اهداکنندگان بین ۴۰ تا ۵۰ سال است و به مرور جمعیتشان به پیری می رود، بیشتر اهداکنندگان مردان و تنها ۴ درصد آنها بانوان هستند.
 وی به باور اشتباه بین زنان مبنی بر اینکه اهدای خون موجب کم خونی در بانوان می شود و یا اینکه بانوانی که دارای کم خونی هستند نمی توانند خون اهدا کنند، افزود: ۷۰ درصد بانوانی که مراجعه می کنند مشکلی برای اهدای خون ندارند.
 گفتنی است در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه ای بین دفتر امور زنان و خانواده استانداری و اداره کل انتقال خون استان به منظور آموزش سبک زندگی سالم و نشر فرهنگ انتقال خود امضا شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات