معاون استاندار یزد مطرح کرد؛

اولویت اول معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری؛ ستاد جمعیت و طرح سامان خانواده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه امروز در یک جنگ جمعیتی قرار داریم و اولویت اول معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی ستاد جمعیت و طرح سامان خانواده است گفت: شخصا این جنگ را با همه وجود درک میکنم و برای رفع بحران در این حوزه تمام تلاشم را به کار خواهم بست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ قرارگاه طرح سامان خانواده  به ریاست مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تشکیل جلسه داد.

مهندس عزیزی با بیان اینکه امروز در یک جنگ جمعیتی قرار داریم و اولویت اول معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی ستاد جمعیت و طرح سامان خانواده است گفت: شخصا این جنگ را با همه وجود درک میکنم و برای رفع بحران در این حوزه تمام تلاشم را به کار خواهم بست.

وی اضافه کرد: برای ورود دستگاه ها به این حوزه نیاز به شناخت و احصاء مشکلات درون و برون استانی بوده و اگر مشکلات مشخص شوند قدرت حل آن در هر دو زمینه با پیگیری وجود دارد.

معاون استاندار یزد تصریح کرد: با کسانی که در این حوزه تعلل و کاستی داشته باشند به شدت برخورد خواهیم کرد چرا که توجه به حوزه خانواده و رفع بحران آن از اوامر و خواست رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور است.

مهندس عزیزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که امروز در جنگ جمعیت خرمشهر ما به دست دشمن افتاده و برای بازپس گیری آن نیازمند عده ای خط شکن داریم ابراز داشت: باید در درجه اول مسئولان و مدیران ارشد ما خط شکن  و برای مردم الگو باشند و سپس افراد پابه کار نظام و گوش به فرمان رهبری نظیر بسیجیان، نیروهای نظامی، اداری، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه ، جبهه فرهنگی و.... را برای خط شکنی دعوت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آموزش پزشکان متخصص زنان و زایمان، عطاری ها، داروخانه ها و هادیان سیاسی را از دیگر برنامه های کوثر در بحث جمعیت عنوان و خاطر نشان کرد: باید در زمینه تربیت مربیان جمعیت گام برداشت و در این میان استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حوزه ازدواج و جمعیت راهگشا است.

وی تاکید کرد: نیازمند احیای فرهنگ فرزندآوری در جامعه هستیم ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز باید با برنامه ریزی و فرهنگ‌سازی خروجی جمعیت را ناشی از بیماریها، تصادفات و ... کاهش دهد تا متوسط طول عمر جمعیت نیز افزایش یابد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات