استاندار يزد:

ايده پردازان و نخبگان با مشاركت سرمايه گذاران به بازار توليد كمك كنند

استاندار یزد گفت : هر محصول ، کالا و ایده ای که عرضه و معرفی نشود و مشتری پیدا نکند نمی تواند توسعه و گسترش پیدا کند ، بنابراین یکی از راهکارها این است که با برگزاری نمایشگاه تمام دستاوردها یتان را معرفی و عرضه کنید و توجه دیگران را جلب کنید به اینکه این هنر ، فناوری و محصول چقدر می تواند در زندگی موثر باشد و از این طریق می توانید برای تمامی دستاوردهای خود بازار ایجاد کنید و از سوی دیگر خود شما هم هر چه با فناوری بیشتر آشنا می شوید .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میر محمدی " روز سه شنبه 19 اسفند ماه در جلسه تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره علم تا عمل که در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) گفت: برای من خیلی ارزشمند است که طیف جوان در این عرصه خودنمایی می کند و این امیدواری ما را بیشتر می کند چون جوانان از انرژی بالاتری برخوردار هستند و با عشق و علاقه به آینده بهتر و فردای بسیار رفیع تر و ارزشمند تر در این راستا قدم برمی دارند.
استاندار یزد افزود: برگزاری این جشنواره ها و نمایشگاهها برای کسانی که ایده دارند و تولید می کنند بسیار ارزشمند است چون این جشنواره ها عرصه معرفی تمام تولیدات ، ایده ها و دستاوردهای شما است .
وی در اد امه گفت: هر محصول ، کالا و ایده ای که عرضه و معرفی نشود و مشتری پیدا نکند نمی تواند توسعه و گسترش پیدا کند ، بنابراین یکی از راهکارها این است که با برگزاری نمایشگاه تمام دستاوردها یتان را معرفی و عرضه کنید و توجه دیگران را به اینکه این هنر ، فناوری و محصول چقدر می تواند در زندگی موثر باشد جلب نماييد و از این طریق می توانید برای تمامی دستاوردهای خود بازار ایجاد کنید و از سوی دیگر خود شما هم هر چه با فناوری بیشتر آشنا می شوید در عرصه وسیعتری قرار می گیرید و می بینید که بعضی از چیزهايی که فکر می کنید عرضه نشده شخص دیگری آن را عرضه می کند و این خود بر اطلاعات شما می افزاید و باعث ایجاد تعامل می شود .
میر محمدی اظهار داشت: شما به خیلی از افراد برای چرخه کارتان نیاز دارید به طوری که فردی چیزی را تولید کرده است که اگر در کنار تولید شما قرار گیرد بازار خوبی می تواند پیدا کند که شاید به تنهایی بازار خودش را پیدا نکند، بنابراین شما می توانید در این نمایشگاه ها با تولیدکنندگان و فناوران تعامل داشته باشید که به بازار بهترو تولید بهتر کمک می کند و رقابت پذیری شما را افزایش می دهد با این وجود نمایشگاه در هر صورتی برگزار شود نمی توانیم بگوییم هیچ فایده ای ندارد بلکه بسیار مفید و موثر است .
وی با عنوان اینکه آیا جلساتی که تشکیل می شود خروجی دارد گفت: هیچ جلسه ای نیست که چیزی را در بر نداشته باشد اگر بعضی از افراد در این جلسات چیزی را فرا نگرفتند مقصر خودشان هستند چون نظرات و بحث های که ارائه می شود پشتوانه علمی دارد و بزرگترین کلاس آموزشی برای همه ما تلقی می شود حال اگر دانشجو یا دانش آموزی چیزی فرا نگرفت آن دیگر مشکل جلسه نیست ، بنابراین ما باید بتوانیم از همه فرصتها بهره برداری کنیم .
استاندار افزود: مسئله ای که ما باید واقعا به آن توجه داشته باشیم نگاه ما به مسائل است اگر ما مشکلی داریم عمدتا منفی نگری می کنیم و مثبت نگر نیستیم این یکی از مشکلات است که در همه مواقع اسباب عقب ماندگی بوده است ، بنابراین هیچ وقت نباید به قضایا منفی نگاه کنیم برای آنکه وقتی به قضایا منفی نگاه کنیم یعنی نا امیدی و نا امیدی یعنی توقف پس باید به امور نگرش مثبت داشته باشیم .
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هرگاه انگیزه پیدا کردیم که کاری را دنبال کنیم باید این انگیزه را در خود تقویت کنیم چون بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد .
وی در ادامه گفت: عوامل بازدارنده یکی منفی نگری است و دیگری اینکه در انجام هر کاری خود را متکی به دیگری کنیم این ما را از کار باز می دارد وقتی به دیگری متکی می شویم یعنی حرکت ما بسته به دیگری است که چه نقشی و چه وضعیتی پیدا کند و با این فکر و اندیشه نقش را از خودمان می گیریم ما باید به خودمان نقش بدهیم نه اینکه متکی به دیگری باشیم که اگر او حرکت کرد ما نیر حرکت کنیم و اگر او حرکت نکرد ماهم متوقف شویم .
استاندار یزد افزود: ما باید به خودمان متکی باشیم و صورتی که توان انجام کاری را داریم به میدان برویم و اگر توان آن را نداریم وارد آن نشویم ، بنابراین خودتان باید تصمیم بگیرید که اگر توان ، استعداد و خلاقیت شما ایجاب می کند وارد عرصه شوید .
وی در خصوص بحث بانکها اظهار داشت: ما جلسات متعددی را با دوستان داشتیم و از پارک علم و فناوری نیز بازدیدی به عمل با این وجود اگر برای بانکها مسائل و مشکلاتی وجود دارد باید راهکار برای چگونگی حل آن پیدا کنیم که اگر قرار است کارهای انجام گیرید و نیاز به حمایت دارد چه حمایت های را می توان برای آن منظور کرد بنابراین باید مشخص و به مراجع ذیربط پیشنهاد داده شودکه اگر مجلس باید تصویب کند و در اختیار دولت هست به تصویب برسد و اگر در اختیار خود بانکها است بانک باید تصمیم بگیرد، بنابراین این موارد باید بررسی و موضوع آن مشخص و تجزیه و تحلیل شود .
میر محمدی خاطر نشان کرد: نخبگان تولید کننده نباید باشند بلکه نخبگان ، نوآوران و فناوران برند ساز هستند و سرمایه گذاران تولید کننده هستند. شما نخبگان برند تولید می کنید و آنها برند را می خرند مثل تمام دنیا که شخصی چیزی را ایجاد می کند و در اختیار می گذارد و بعد سرمایه گذار با توجه به اینکه بازار و نیاز آن چه هست آن را می خرد و عملیاتی می کند بنابراین شما نخبگان باید ایده پردازی کنید و عملیاتی کردن ایده خود را بر عهده سرمایه گذار بگذارید.
وی در ادامه خطاب به نخبگان افزود: اگر شما با سرمایه گذار در ارتباط بودید تا ایده شما را عملیاتی نماید هیچ مشکلی نداشتید ولی متاسفانه شما می خواهیم با تکیه بر وام بانکی و قرض از کسی ایده خود را عملیاتی کنید که طبیعی است با مشکل روبرو می شوید . این شیوه کار ما مشکل دارد شما باید ایده خود را به سرمایه گذار که می تواند بازار وسیعی در سطح داخل و خارج بسته به نوع ایده شما داشته باشد بگویید ، بنابراین با این وجود سرمایه گذار وقتی می بیند که مقرون به صرفه است سرمایه خود را در اختیار شما قرار می دهد.
عالی ترین مقام اجرایی استان در خصوص به درخواست ایجاد کانال حل مشکل واحد فناوریها گفت: معاونت توسعه منابع انسانی را در همین ارتباط قرار داده ایم تا هر مسئله و مشکلی برای شما وجود دارد منعکس بفرمایید اگر مشکلی بود که خودشان می توانستند حل کنند انجام می دهند در غیر این صورت آن مشکل را در شورای معاونین عنوان می کنند که نظرات جمع را تجزیه و تحلیل می کنیم و بر اساس آن راهکاری را پیدا می کنیم و اگر در حد تصمیمات استانداری است تصمیم می گیریم و اگر باید پیگیری نماییم مورد پیگیری قرار می دهیم تا به سر منزل مقصود برسیم ، بنابراین باید برقراری با مدیریت توسعه منابع انسانی را دنبال کنید.
وی در ادامه افزود: بحث های تولید کالا در ارتباط با بازار قرار می گیرد یعنی یکی از مشکلات بازار این است که بازار هدف بی توجه هستیم و اصلا بازار هدف نداریم که صورت معمول این است که اول بازاریابی و نیاز بازار معلوم شود بعد تولید نماییم ، که این عدم آشنایی از بازار علت ورشکستگی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است ، بنابراین ما اول باید سراغ بازار برویم و ببینیم بازار ما کجا است و چقدر ظرفیت دارد و متناسب با ظرفیت بازار تولید نماییم .
استاندار یزد خطاب به نخبگان گفت: ایده و نوآوری از شما و کار ، تلاش و تولید از آن سرمایه گذار اگر شما این تعامل و مشارکت را بتوانید فراهم کنید دیگر مشکلی نخواهید داشت .
وی ادامه داد: برای دوستانی که جدید می خواهند وارد عرصه فناوری شوند دوره های آموزشی لازم است آنها باید آشنا شوند که چه کار و چگونه می خواهند انجام بدهند ، بنابراین این دوره های آموزشی با حضور اساتید مجرب می تواند بسیار کمک کند چون نگاه شما را به قضیه تغییر می دهد و شما را به صحنه می آورد یعنی از حالت ذهنی خارج می کند آنگاه در صحنه عمل می توانید خود را ارزیابی کنید با این وصف این دوره های می تواند بسیار موثر باشد پس باید برنامه ها ی را تنظیم کنید و اگر کمکی لازم بود دریغ نمی کنیم .

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات