استاندار یزد تاکید کرد:

ایجاد همبستگی در مردم و امید در جامعه مهم‌ترین رسالت خبرنگاران

استاندار یزد یک‌شنبه شب 17 مرداد ماه در مراسم روز خبرنگار و در جمع اهالی رسانه یزد گفت: خبرنگاران رسانه های گروهی نقش مهمی در ایجاد همبستگی در مردم، اتحاد ملی در کشور و امید در جامعه را برعهده دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، همایش بزرگداشت روز خبرنگار با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون اجرایی اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای در هتل سنتی یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن  تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار به فعالان رسانه ای استان بیان کرد: روز خبرنگار با نام شهید صارمی عجین شده و این تقارن  مسئولیت خبرنگاران را بسیار سنگین کرده است .
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: خبرنگاران از یک طرف باید حافظ خون و آرمان شهدا و صداقت ها و درستی ها باشند و از طرف دیگر همواره موضوع کرامت انسانی را مدنظر قرار دهند و ترویج کننده ارزش های انسانی باشند تا جامعه ای با اخلاص ، صمیمی و همدل داشته باشیم .
وی با قدردانی از تلاش خبرنگاران رسانه های گروهی استان افزود: خبرنگاران بازتاب دهنده واقعیت های مختلف جامعه هستند بنابراین ممکن است نوع انعکاس اخبار با یکدیگر تفاوت داشته باشد و در این عرصه  هرچه قلم زیباتر، عمیق تر و پسندیده تر باشد مخاطب بیشتری دارد و تاثیرگذاری عمیق تری خواهد داشت.
میرمحمدی با اشاره به اینکه داوری بر عهده افکار عمومی است که مطالب را انتخاب می کند تصریح کرد: هر نشریه و رسانه ای که مطالب واقعی تر، عمیق تر و بی طرفانه تری را منعکس کند گرایش به آن بیشتر می شود.
استاندار یزدگفت: برای جذب مخاطب بیشتر باید واقعیت ها را در اختیار مردم گذاشت و برای آن ها ایجاد  امید کرد زیرا هرچه امید در جامعه بیشتر باشد سازندگی بیشتر و زمینه های موفقیت بیشتر تقویت می شود .
وی افزود: دامن زدن به اختلافات مانع توسعه و پیشرفت جامعه می شود و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می شود.


نقد منصفانه موجب اصلاح امور است


استاندار یزد با بیان اینکه نقد منصفانه موجب اصلاح امور و موفقیت دولتمردان در خدمت به مردم است گفت: به افرادی که نقد منصفانه می کنند نسبت به کسانی که لطف و محبت دارند بیشتر علاقه مند هستم و از شما اهالی رسانه نیز می خواهم  تا صادقانه و شفاف نسبت به نقد مسائل و انعکاس اخبار جامعه اقدام کنید.
وی تصریح کرد: رسانه های گروهی نقش مهمی در ایجاد امید در جامعه دارند و می توانند رفتار عمومی را در مسیر درستی هدایت کنند.
میرمحمدی افزود: با نزدیک شدن به هفته دولت از اهالی رسانه استان انتظار داریم خبرنگاران ، هنرمندان و صاحبان قلم نسبت به انعکاس عملکرد و فعالیت های دولت و  بازتاب واقعی آن به مردم رسالت خود را انجام دهند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود بیان کرد: دولت و ملت از یکدیگرجدا نیستند و اتحاد و انسجام ملی موجب ارتقای امنیت و آرامش کشور است و امروز با توجه به شرایط خاص منطقه جمهوری اسلامی ایران  دارای امنیت کامل است.


خبرنگاران سرمایه‌های اصلی رسانه ها هستند


معاون اجرایی اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران سرمایه‌های اصلی روزنامه‌ها و رسانه‌ها  هستند.
«اکبر ملکی» ادامه داد: شغل خبرنگاری از مشاغل دشوار و پردغدغه است و متاسفانه در کشور ما روزنامه‌نگاران و خبرنگاران با مشکلاتی مانند ضمانت شغلی، دستمزدهای پایین و عدم پوشش بیمه تامین اجتماعی مواجه هستند.
ملکی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید  تلاش می‌کند تا مشکلات روزنامه‌نگاران را رفع کند و در این راستا برخی اقدامات تنبیهی و تشویقی را برای نشریات در نظر گرفته است.


تلاش برای تشکیل خانه مطبوعاتی منسجم و متحد


مدیرکل ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد: هرچه زودتر با برگزاری انتخابات، خانه مطبوعاتی جامع، منسجم و متحد تشکیل و مسائل و مطالبات خبرنگاران و روزنامه نگاران استان با جدیت و دقت بیشتری پیگیری شود.
«علی غیاثی ندوشن» به برنامه های دولت یازدهم در حمایت از خبرنگاران و روزنامه نگاران اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوز نشریات برای متقاضیان اقدام می شود که  در مقایسه با دولت قبل بی سابقه است.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های مرحوم « محمد فاضلی» ،« محمدعلی رادی»  و«محمدرضا سبزیان» پیشکسوتان فقید عرصه اطلاع رسانی استان تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات