معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

ایران در صدر کشورهای میزبان پناهندگان در جهان/پیوند بین دو ملت ایران و افغانستان ناگسستنی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: جمهوری اسلامی ایران با ارائه خدمات متعددی که در طول این چهل و اندی سال به اتباع افغانستانی ارائه داده به یکی از بزرگترین کشورهای پذیرنده پناهنده در جهان تبدیل شده و در صدر کشورهای میزبان پناهندگان در دنیاست که به این میزبانی افتخار میکنیم.

به گزارش اداره کل روابط،عمومی استامداری یزد؛ مهندس علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در مراسمی که به مناسبت روز پناهنده در محل هتل زنبق برگزار شد در جمع جمعی از مهاجرین و پناهندگان استان با تسلیت جان باختن مردم افغانستان در زلزله اخیر  به پیوند عمیق بین دو ملت ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: دشمن در تلاش است تا با القاء نیات سوء خود روابط دو ملت را وارونه جلوه دهد که البته موفق نیز نبوده و این پیوند بین دو ملت ناگسستنی است.
ایران در صدر کشورهای میزبان پناهندگان در جهان

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با ارائه خدمات متعددی که در طول این چهل و اندی سال به اتباع افغانستانی ارائه داده به یکی از بزرگترین کشورهای پذیرنده پناهنده در جهان تبدیل شده و در صدر کشورهای میزبان پناهندگان در دنیاست که به این میزبانی افتخار میکنیم.

مهندس عزیزی تصریح کرد: تنها ۳درصد پناهندگان در مهمان شهرها سکونت دارند و ۹۷ درصد از این عزیزان در شهرها و مناطق مختلف در کنار ایرانیان زندگی و فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور بالغ بر یکصد هزار تبعه افغانستانی در استان ابراز داشت: در ایران اسلامی به ویژه یزد عزیز، به واسطه داشته های انقلابی و دینی و آنچه که از امام راحل آموخته ایم بهترین خدمات در حوزه های مختلف اعم از آموزشی، بهداشتی و معیشتی را همانند مردم استان بدون هیچ تفاوتی ارائه دادیم و بیشترین دسترسی ها را در این حوزه ها ایجاد نمودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: علی رغم تحریم های تحمیل شده ظالمانه مستکبران در طول این چهار دهه علیه ملت ایران اما شاهد کوچکترین تاثیری در ارتباط با پناهندگان نبوده و خدمات رسانی انجام گرفته و خواهد گرفت که به حوزه اعتقادی و انقلابی ما بازمی‌گردد.

حضور بیش از ۱۷هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس استان

مهندس عزیزی حضور بیش از ۱۷هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس استان در کنار دانش آموزان یزدی و هزار دانشجو در دانشگاه های کشور را نشان از بالا بودن میزان عمق رابطه و دوستی دو ملت برشمرد و ابراز داشت: فرهنگ، زبان، روحیه مردمی و اجتماعی و روحیه استکبار ستیزی دو کشور، از  نقاط مشترک دو ملت بوده و باید براین نکته تاکید داشت که زندگی بهتر در کنار امنیت پایدار اتفاق می افتاد.

وی نقطه پیوند دیگر بین دو ملت را عشق به امام و مقام معظم رهبری برشمرد و گفت:  برادران اهل تسنن هم با رهبری ارتباط بسیار خوبی دارند و هم به حاج قاسم سلیمانی عشق می‌ورزند.

معاون استاندار یزد با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اذعان داشت: کسانی که کودکان افغانستانی ،یمنی، عراقی، بحرینی و.. را به خاک و خون کشیدند مدافع حقوق بشر هستند و نکته جالب اینکه وضعیت فعلی افغانستان نتیجه ددمنشی آمریکایی هاست.
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد حمایت بهتری از جمهوری اسلامی داشته باشد

مهندس عزیزی خطاب به مجامع بین المللی ابراز داشت: از مجامع بین المللی توقع داریم که حمایت بیشتری از کشور ما داشته باشند و این میزان حمایت در قبال این سطح از خدمات دهی به پناهندگان کافی نیست.

وی اضافه کرد: باید در راستای ارتقای وضعیت پناهندگان عزیز، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد حمایت بهتری از جمهوری اسلامی داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نمایشگاه دستاورد های پناهندگان مهاجر افتتاح شد همچنین در این مراسم مهندس عزیزی از نخبگان پناهنده در رشته های علمی فرهنگی و ورزشی تجلیل کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات