معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان یزد :

ایران ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : ایران باتوجه به ذخایر گسترده معدنی، گاز و نفت، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و نیروهای انسانی متخصص ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، بعدازظهر دوشنبه 17 فروردین ماه کنفرانس خبری نمایندگان رسانه های خارجی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد، مدیرعامل، رئیس و اعضای هیأت مدیره فولاد آلیاژی ایران - یزد در شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد.
در این کنفرانس خبری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن قدردانی از تلاشهای تیم مذاکره کننده
هسته ای ایران اظهار داشت : این توافق نامه آغاز رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است و ضمن نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران این نکته مهم را به جهانیان اعلام کرد که ملت ایران با منطق و عقل حرف می زنند و ایران کشور صلح، عشق، علاقه و پیشرفت است.
مهدی کرباسیان ادامه داد : البته تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران چیز جدیدی نیست و از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته که در سالهای اخیر تشدید شده بود.
وی افزود: اینکه بخواهیم بگوییم تحریم ها اثری در اقتصاد و بر بخش صنعت و معدن کشور نداشته حرف غیرتخصصی است و بعضی از افراد سیاسی در سالهای گذشته این حرفها را زدند و نشان داد که حرف غیرکارشناسی و غیرمنطقی است و به کشور لطمه زده شد.
رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران عنوان کرد: البته با این تحریم ها ملت ایران به خودباوری و خوداتکایی دست یافتند و کشورهای غربی و سرمایه گذاران خارجی بیشتر از ایران ضرر کردند.
کرباسیان گفت : اگر این تحریم ها برداشته شود مسلم است که استفاده از اعتبارات بین المللی راحت تر خواهد بود و سرعت مبادلات ارزی و صادرات به کشورهای اروپایی بیشتر خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت : سرمایه گذاران خارجی می توانند به راحتی در ایران
سرمایه گذاری کنند و با قانون بسیار خوبی که به تصویب رسیده دولت ایران تمام دارایی سرمایه گذار خارجی را مورد حمایت و ضمانت کامل قرار می دهد و سرمایه گذاران می توانند به راحتی سود خود را از کشور خارج کنند.
نقش مهم رسانه ها در سلامت اقتصادی کشور
کرباسیان همچنین به نقش مهم رسانه ها و خبرنگاران در اقتصاد کشور و دنیا اشاره و عنوان کرد: اگر جامعه خبری و رسانه ای کشور وظایف خود را با استقلال کامل و به درستی انجام دهد باتوجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات مستمر ریاست محترم جمهور در شفاف سازی اقتصادی، نقش بسیار مهمی در سلامت اقتصادی کشور خواهند داشت.
وی به ظرفیتهای کم نظیر معدنی استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: با جذب سرمایه گذاران خارجی و سرمایه یک میلیارد و صد میلیون دلاری از کشورهای استرالیا و عمان در کنار متخصصان برجسته ایرانی حوزه روی منطقه مهدی آباد را پس از 30 سال فعال کرده ایم و عملیات اجرایی بهره برداری از این حوزه آغاز خواهد شد.
رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو افزود : در شهرستان بافق 300 میلیون تن ذخیره معدنی داریم و عملیات فعالیت بر روی عناصر نادر خاکی را با یک تیم مجرب دانشگاهی در این شهرستان آغاز کرده ایم و این عملیات را توسعه خواهیم داد.
کرباسیان ضمن تشکر از زحمات استاندار یزد، سیدمحمد میرمحمدی را فردی دلسوز و پیگیر خواند و اظهار امیدواری کرد: با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی استان یزد بتواند مانند گذشته نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه صنعت، معدن و تجارت کشور داشته باشد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات