مدیرکل مدیریت بحران:

بازبینی وظایف دستگاه‌های امدادی در حوادث پدافندی

جلسه کارگروه خدمات، امداد و نجات پدافند غیر عامل برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مدیرکل مدیریت بحران در اولین جلسه کارگروه خدمات، امداد و نجات استان با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت حوادث در تصادفات و مقابله با مخاطرات حوزه مواد خطرناک، از بازبینی وظایف دستگاه‌های امدادی خبر داد.
محمدعلی ملک زاده در این نشست موضوع آمادگی و آموزش دستگاههای امدادی در حوادث کم تعداد را مهم ارزیابی کرد و افزود استان یزد با توجه به مرکزیت کشور و ترانزیت انواع محموله ها از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در صورت بروز حادثه بهترین خدمات توسط دستگاه ها ارائه گردد.
وی افزود سالانه شاهد حضور تانکرهای حمل مواد قابل اشتعال و شیمیایی در محورهای استان هستیم که آمادگی در برابر حوادث احتمالی باید در دستور کار این کارگروه قرار گیرد.
رئیس کارگروه خدمات ، امداد و نجات ستاد پدافند غیرعامل استان افزود: خوشبختانه استان یزد نسبت به تدوین سند استانی پدافند غیرعامل اقدام نموده و موارد مورد نیاز احصا شده است و لازم است دستگاهها پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهند.
 ملک زاده به جایگاه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اشاره کرد و افزود دو مجموعه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به منظور آمادگی در برابر مخاطرات شکل گرفته اند و بسیاری از فعالیت های این دو مجموعه در یک راستا است که با هم افزایی می توان گام های بلند در این زمینه برداشت.
 مدیرکل مدیریت بحران افزود یکی از انتظارات استان حضور تنها مرکز آموزشی تخصصی در مدیریت حوادث شیمیایی، پرتویی، الکترونیکی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و ... کشور در استان یزد است که باید از ظرفیت آن به بهترین نحو استفاده شود.
گنجی مدیر کل پدافند غیرعامل استان هم در این جلسه از فعالیت ۱۲ کارگروه تخصصی درسطح استان خبر داد و خواستار تهیه برنامه های مختلف در این زمینه شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات