رئیس ستاد انتخابات استان يزد:

بالغ بر 665 هزار نفر در استان يزد واجد شرايط مشارکت در انتخابات هستند

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و رئيس ستاد انتخابات استان از حضور 665 هزار و 504 نفر واجد شرايط مشارکت در انتخابات در استان يزد خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز چهارشنبه 28 بهمن‌ماه نشست خبري رئيس ستاد انتخابات استان يزد با حضور اصحاب رسانه در محل ستاد انتخابات استان برگزار شد.


665 هزار و 504 نفر، واجد شرایط مشارکت در انتخابات


 «محمدعلي طالبي» در اين نشست بابیان اينكه 665 هزار و 504 نفر واجد شرايط شرکت در انتخابات 7 اسفندماه در استان هستند؛ گفت: از اين تعداد 52 هزار و 115 نفر در حوزه انتخابيه اردكان، 121 هزار و 293 نفر در حوزه انتخابيه مهريز، ابركوه، خاتم، بافق و بهاباد، 86 هزار و 417 نفر در حوزه انتخابيه تفت و ميبد و 405 هزار و 679 نفر در حوزه يزد و اشكذر هستند.


پیش‌بینی 719 شعبه اخذ رأی در سراسر استان یزد


وي بابیان اينكه 719 شعبه ثبت‌نام و اخذ رأي در استان يزد پیش‌بینی‌شده است؛ عنوان كرد: از اين تعداد 558 شعبه ثابت و 161 شعبه به‌صورت سيار كار ثبت‌نام و اخذ رأي مردم استان يزد را انجام می‌دهند.
طالبي بابیان اينكه 513 شعبه مربوط به شهرها و 206 شعبه روستايي است؛ تصريح كرد: 7 شعبه اخذ رأي ويژه اقلیت‌های مذهبي در شهرهاي يزد، تفت، اردكان و ميبد در نظر گرفته‌شده است.
رئيس ستاد انتخابات استان در ادامه از پیش‌بینی 77 شعبه ويژه خواهران در مکان‌های پرازدحام استان خبر داد و گفت: اين شعب كمك می‌کند تا از اتلاف وقت و ازدحام بیش‌ازحد خواهران در زمان اخذ رأی جلوگيري کند و مراحل اخذ رأی را تسهیل نماید.
اين مقام مسئول تأكيد كرد: اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ پیش‌بینی شعب اخذ رأي با استفاده از آمایش‌های منطقه‌ای و جمعيتي صورت گرفته و سعي شده است نكاتي از قبيل امكانات ارتباطي مناسب و پايدار و همچنين عدم ازدحام جمعيتي در نظر گرفته شود.


تعداد کاندیداهای استان یزد نهایی شد


رئيس ستاد انتخابات استان در بخش ديگري از سخنانش تعداد نهايي كانديداهاي انتخابات خبرگان رهبري را 2 نفر اعلام و عنوان كرد: 11 نفر داوطلب نمايندگي مجلس خبرگان رهبري در استان يزد بودند که پس از بررسي صلاحیت‌ها به 3 نفر كاهش يافتند و درنهایت با تغيير حوزه يكي از اين 3 نفر به استان هرمزگان تعداد نفرات به 2 نفر رسيد.
طالبي تعداد نهايي كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي در استان را نیز 95نفراعلام و تصريح كرد: 100 نفر تأييد صلاحيت شده داشتيم كه درنهایت با انصراف و تغيير حوزه برخی نفرات و تائید صلاحیت یک نفر دیگر پس از اعتراض در مهلت قانونی، اين آمار به 95 نفر رسید.
وي ادامه داد: از95كانديداي نهايي انتخاب مجلس شوراي اسلامي در يزد، 40 نفر متعلق به حوزه يزد و اشكذر، 28 نفر حوزه مهريز، ابركوه، بافق، بهاباد و خاتم، 19 نفر حوزه تفت و ميبد و 8نفر حوزه اردكان است.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد گفت: تعداد كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي نسبت به دوره نهم در استان، 150 درصد رشد داشته است كه حوزه انتخابيه مهريز، ابركوه، بافق، بهاباد و خاتم با 173 درصد و اردكان با 100 درصد، بيشترين و كمترين رشد ازنظر تعدد كانديداها را داشته‌اند.


کاندیداها قوانین انتخاباتی را رعایت کنند


طالبي در ادامه با تشريح قوانين تبليغات در انتخابات پيش رو گفت: در انتخابات خبرگان، كانديداها با استفاده از برنامه‌های راديويي و تلويزيوني كه از سوي كميسيون بازرسي انتخابات تأييد می‌شود تبليغات خواهند كرد.
وي حداكثر سايز تبليغات اقلام چاپي كانديداهاي خبرگان رهبري را 100 در 70 سانتی‌متر عنوان كرد و افزود: اين قانون در مورد كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي تفاوت دارد و حداكثر سایز اقلام چاپی در مورد آنان 20 در 15 سانتیمتر است.
طالبي تأكيد كرد: كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي می‌بایست طبق قانون از انتشار عكس با سايزهای بزرگ‌تر از 10 در 15 سانتی‌متر خودداري کنند و قانون تبليغات مجلس شوراي اسلامي را رعايت نمایند.
وي همچنین از برگزاري جلسه‌ای مشترك بين مسئولان امر برگزاري انتخابات، كانديداهاي تأييد صلاحيت شده و رؤساي ستادهاي تبليغاتي آنان خبر داد و خاطرنشان ساخت: نصب بنرهاي تبليغاتي صرف در محل ستادهاي انتخاباتي امکان‌پذیر است و هر كانديدا مجاز به راه‌اندازی یک ستاد در شهرستان و بخش‌های تابعه حوزه انتخابيه به تفكيك خواهران و برادران است.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد افزود: كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي از تاريخ 29 بهمن‌ماه لغايت ساعت 24 پنجم اسفندماه فرصت دارد نسبت به تبليغات صرفاً در جایگاه‌های مشخص‌شده از سوي شهرداری‌ها اقدام كنند.
طالبي ادامه داد: روز 6 اسفند تبليغات براي دو انتخابات ممنوع است و روز هفتم اسفند نيز از ساعت 8 صبح به مدت 10 ساعت كار اخذ رأي انجام خواهد شد که در صورت صلاحديد وزير محترم كشور اين زمان تمديد می‌شود.


همکاری 20 هزار نفر در برگزاری انتخابات استان یزد


وي از همكاري 20 هزار نفر در برگزاري انتخابات 7 اسفند خبر داد و تأكيد كرد: همکاران برگزاری انتخابات در قالب 27 هزار نفر ساعت آموزش‌دیده‌اند و كاملاً مسلط بر قوانين انتخابات و نحوه اجراي آن هستند.
اين مقام مسئول افزود: در انتخابات پيش رو از صندوق‌های شفاف استفاده خواهد شد به‌طوری‌که علاوه بر مشخص بودن محتويات صندوق رأي افراد قابل‌خواندن نیست.
رئيس ستاد انتخابات استان در پایان تعداد حداقل رأي موردنیاز كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي را برای کسب کرسی مجلس معادل 25 درصد آراي مأخوذه صحيح دانست و تأكيد كرد: در انتخابات مجلس خبرگان نيز نامزدي كه بيشترين آرا را كسب كند به مجلس خبرگان رهبری راه خواهد يافت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات